Vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik ben sonja,   en ben 25 jaar oud.
Ik ben inmiddels 5 ronde bezig, heb tot nu toe cyclussen gehad van 33,33,31,34,33.
Vrij regelmatig dus.
Heb in juni en juli ovu testen gebruikt en had telkens op dag 18 van mijn cyclus  een positieve test.
Deze maand vanaf  5 aug getest maar tot nu toe nog geen positieve test zit nu op dag 21 van mijn cyclus.
Denk mijn ei ook nog niet gevoeld te hebben  terwijl ik die de  afgelopen twee maanden wel heel goed voelde.
Zou ik nou toch mijn ei al afgelopen zondag of maandag of zo gehad hebben ( had toen dacht ik wel af en toe lichte steekjes in mijn zij, maar niet zo erg als afgelopen maanden en weet het ook niet meer zeker omdat ik er dus toen nog niet zo mee bezig was omdat ik dacht dat het nog wel even ging duren voor mijn ei spong)
Heb toevallig wel al dat weekend en deze week om de dag geklust dus hoop dat ik hem niet gemist heb.
Als ik wel al zondag of maandag mijn ei heb gehad zou ik een cyclus van 28 of  29 dagen hebben, terwijl ik nog nooit onder de 31 ben gekomen, kan me herrinneren dat ik voor ik aan de pil begon ook altijd lange cyclussen had, maar weet niet hoeveel dagen meer.

Ben trouwens ook vorige week zaterdag begonnen met tempen, had een thermometer gekocht en wou het dus eigenlijk vanaf mijn nieuwe maand gaan bij houden, dus dacht begin gewoon nu al om er even in te komen.
Heb tot nu toe elke dag 36,9 gehad, nog geen verlaging of verhoging gezien.
Is dit trouwens hoog?

Groetjes Sonja

hoi,
Tja, lastig... het enige dat ik kan zeggen is, als je geen verhoging hebt gehad dat je dan ook (nog) geen eisprong hebt gehad.
Uit je verhaal begrijp ik dat je voor je eisprong bent begonnen met tempen, en dat die temp 36,9 was en nogsteeds is?! Dat is een vrij normale temp. Als je eisprong net is geweest, dan zakt je temp 0,1 tot 0.3 graad en gaat daarna 0,3 tot 0,5 graad omhoog en blijft zo hoog tot de dag dat je ongi gaat worden. Als jou normale temp dus 36,9 is (dus van dag 1 tot ong. dag 14 van je cyclus) dan zou je temp dus na je eisprong moeten gaan stijgen tot ongeveer 37,2/37,5
Hopelijk heb je er wat aan,
Groet, MOON

Terug
Bovenaan