Vraagje

Mijn kindje van bijna 7 weken, heeft geen vast ritme wat betreft haar fles. We voeden haar op vraag. En dat kan zomaar betekeneb dat ze soms 4 uur achter elkaar kan slapen maar ook soms maar 30 min, 60min. Waardoor ze ook in haar slaapritme geen ritme heeft. In de laten avond krijgt ze om rond 22.00 23.00 de laatste fles. En slaapt dan tot 07.00 07.30. Soms komt ze rond 20.30 voor een flesje omdat ze dan veel slaapt overdag waardoor ik moet spelen met de hoeveelheid cc. Ik vraag mij af hoe ik een betere ritme kam krijgen en of ik in plaats 120 cc 150 cc kan geven 3x op een dag, en of je een baby ook kan wakker maken voor een voeding zodst ze overdag niet zoveel slaapt. En hoe je dat op een prettige manier doet een baby wakker maken.?

het 'ritme' dat je beschrijft is volgens mij heel netjes voor een kindje van 7 weken? Wat zou je er aan willen veranderen? want ze slaapt zo te lezen al door van 23.00u tot 07.00u én ze slaapt overdag veel? Lijkt mij een perfect ritme voor een grietje van van 7 weken! Waarom zou je willen dat ze minder slaapt? Als ze genoeg voeding binnen krijgt en dus genoeg plasluiers heeft en goed groeit zou ik haar nooit wakker maken voor een voeding! (tenzij er natuurlijk een medische reden voor is en op doktersadvies is). 

Ja en ze is nog zo klein ik zou gewoon naar je hard luisteren en ritme kan je echt pas aan passen wanneer ze ong 6 maanden zijn dat heb ik dus klein beetje gedaan met 4 maande begon ik haar meer overdag minder te laten slapen zo ong 3 slaapjes 7 uur wakker slip ze om 9 uur weer 12 uur wakker slip ze om 3 uur en 19:00 slip ze voor het laats en in haar slaap gaf ik nog voeding dus ik maakte haar niet waker zo rond 22 of 23 uur en eigenlijk met 8 maanden wilde se zelf nog 2 slaapjes middag en avond ze geven het zelf heel netjes aan bij ons ieder geval wel elk kind baby anders

Ons meisje 9 weken heeft sinds ze 6 wrken is ong beetje hetzelfde ritme. Ze krijgt 5x 170 ml (150 water 5 scheppen voeding) Laatste 22.00 uur en dan weer tussen 6.30 en 08.00. Daarna rond 11.00, 15.00, 18.30 en 22.00. Slapen overdag doet ze de ene dag heel veel en de andere dag bijna niet of wip ze alleen bij ons. Als ze goed slaapt moet ik haar om 11.00 uur en 15.00 wakker maken. Ik maak haar wel wakker omdat ze anders niet aan genoeg drinken komt op een dag.

Je doet het heel goed hoor met haar. Ze is nog heel jong! Dus dat er nog geen ritme zit met slapen en drinken is heel normaal. Die ochtendslaapjes krijgen pas vorm vanaf een week of 12 de middagslaapjes later. En heel eerlijk verschilt dit ook nog eens per kind. Mijn eerste deed alles veel sneller op de klok. Mijn tweede is nu 6 maanden en heeft nog steeds geen vaste tijden met slapen. Ik leg hem op bed wanneer hij moe is. Soms slaapt hij 1 uur en een kwartier, soms 2.5 of 3 uur. Niets van te zeggen ?

De ene x is ze heel boos en de andere x begint ze te lachen. Zo ook met drinken zo kan ze de fles in bijv 5 min leeg hebben en het volgende moment kan ze er een half uur over doen.

Waarom probeer je niet in het slaap te geven om niet wakker te maken dat deed ik dan en ging heel goed tuurlijk je moet wel uit kijken met reflex sommige baby’s hebben dat

Terug
Bovenaan