Vraagje

Hey iedereen,

Ongeveer gisteren heb ik mijn eisprong gehad. Eergisteren en vandaag “geklust”. De symptomen die ik heb zijn: vermoeidheid, pijnlijke tepels (vanaf je er aanzit en tshirt over wrijft) en als je er in nijpt komt er vocht uit (beide tepels) is dit een goed teken? Wanneer zou ongeveer mijn NOD zijn? We zijn van plan voor een kindje maar houd niet echt mijn cyclus bij omdat ik er niet wil op focussen. Het is mijn 1ste kindje daarmee de vraag :)
 
Als je een goeie nod wilt weten zou je toch ongeveer moete weten wat je cyclus is.. maar normaal gesproken word er gezegt dat je ong 14 dagen na de ovulatie kunt testen ( innesteling vind plaatst ong tussen de 6 en 12 dagen na ovulatie )

en qua gevoelige tepels.. kan ik niet veel zeggen... en vocht kreeg had ik vroeger ( toen ik voor mn 1e bezig was) ook , en niet alleen als ik rond mn ovulatie zat..
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

Ongeveer gisteren heb ik mijn eisprong gehad. Eergisteren en vandaag “geklust”. De symptomen die ik heb zijn: vermoeidheid, pijnlijke tepels (vanaf je er aanzit en tshirt over wrijft) en als je er in nijpt komt er vocht uit (beide tepels) is dit een goed teken? Wanneer zou ongeveer mijn NOD zijn? We zijn van plan voor een kindje maar houd niet echt mijn cyclus bij omdat ik er niet wil op focussen. Het is mijn 1ste kindje daarmee de vraag :)
De vroegste symptomen zul je pas merken als een bevruchte cel zich heeft ingenesteld. Pas vanaf dat moment wordt er hCH geproduceerd.
Veel vrouwen merken gespannen borsten en/of pijnlijke tepels vlak voor hun NOD. Dat is een van de vroegste signalen.

Misselijkheid en vermoeidheid komt (als het komt) ergens in de eerste weken na een positieve test vaak pas.
Er zijn echter ook vrouwen die helemaal niks merken.
En zelfs per zwangerschap kan het verschillen.

Enige zekerheid is een positieve test en die kun je het best 14 dagen na je ovulatie doen.
 
Pijnlijke tepels kunnen ook best een gevolg zijn van je ovulatie. Dat had ik in ieder geval wel iedere keer. En inderdaad, gemiddeld 14 dagen na je eisprong zou je kunnen testen als je nog niet ongesteld bent tegen dan.
 
Een dag na je eisprong kunnen er nog geen prille zwangerschapssymptomen zijn. Die ontstaan pas na innesteling, als je lichaam hCG gaat aanmaken. Je kan vanaf twee weken na eisprong betrouwbaar testen. Beste blijft af te wachten of je ongesteld wordt. Niet ongesteld? Dan testen.
 
Terug
Bovenaan