Vraagje...

Lieve Mama's,

Misschien een heel erg stom vraagje! Maar ja, Google zegt dat je direct na hormoon spiraal weer zwanger kan worden. Maar wat houdt direct in?

Wegens medische redenen staat de 10e gepland om mijn spiraal eruit te laten halen. Ik heb hem ruim anderhalf jaar, bijna 2 jaar gehad. Maar ik bleef heftig bloeden, heftige buikpijn aanvallen en een stabiele circles bleef ook aanhouden. Na een gesprek met de gynaecoloog besloten de spiraal dus te verwijderen. Zij was het er ook niet mee eens.

Dit kon meteen. Maar aangezien ik en mijn vriend nog een weekje weg gingen (binnen vruchtbare periode) besloten nog even te wachten tot daarna.
Nou check ik braaf elke maand de touwtjes. Kon ze altijd vinden. En nu zijn ze kwijt?? Ik ben al een week zoekende? Maar kan ze echt niet vinden? Ik check wel vaker gedurende maand. Niet alleen direct na menstruatie. Altijd vindbaar. En nu kwijt?

Ik heb sowieso natuurlijk volgende week een afspraak dus laat dan kijken. Maar vind dit wel heel erg vreemd en een klein beetje zenuwachtig makend.
Ik weet namelijk dat ik heeeeel erg vruchtbaar ben! (Door de implanon ook 3x zwanger geraakt, wat wel een miskraam werd.)

Als je zeker wilt weten dat je niet zwanger raakt, zou ik toch een condoom ofzo gebruiken, zolang de touwtjes zoek zijn.
Direct is vanaf de eerst volgende eisprong. Daar gaat niet altijd een menstruatie aan vooraf.

Terug
Bovenaan