vraagje

Ik ben vanmorgen de eerste maal zwanger naar de ha geweest, ik ben niet veel wijzer, hij heeft niets gedaan, ik heb alleen vragen gesteld.
ik wilde graag meer weten over een echo en prenatale onderzoeken zoals tripple test en nekpooimeting.
mijn ha vertelde dat een termijnmeting pas vanaf de 12de week kon, en verweest me voor de andere onderzoeken naar het ziekenhuis afdeling gyn.
ik bellen met ziekenhuis, daar kreeg ik (heel verwarrend) te horen dat ik morgen al(nu week 6) voor een termijn echo kon komen???? Dit is dan wel inwendig. weet iemand wat ik gemist heb?
ik hoop op antwoord, mathilde
 
Je kunt inderdaad al zo vroeg gaan voor een termijnecho tot een bepaald aantal weken groeien de kindjes allemaal even hard, daarna gaat het kindje zijn eigen groote en gewicht ontwikkelen. Het is alleen no niet helemaal zeker of je het hartje morgen al ziet kloppen, want dat begint juist rond deze tijd, je zit een beetje op die grens, dus schrik er niet van als dat inderdaad zo is hoor, als je een volgende keer weer gaat zul je hem zeker zien.

succes en veel liefs van Martine
 
Ja, inderdaad zo vroeg kun je al voor termijnecho, maar dat doen ze meestal alleen als je neit weet hoelang je al zwanger bent. Rond de 12 weken kunnen ze een uitgebreide echo doen met daarbij eventueel een nekplooimeting (hier schijn je wel zelf om te moeten vragen volgens de boekjes, maar bij mij deed de gyn. dit standaard!)
Dat de echo inwendig is, is heel normaal, anders kunnen ze nog niets zien. Je voelt hier helemaal niets van, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Inderdaad wat Martine zegt, het horen van het hartje, daarvoor zit je op de grens dus mocht je niets horen is dat nog geen reden tot paniek...
Mocht je vragen hebben voor gyn. schrijf ze vanavond dan vast op. Mijn ervaring is dat je veel wilt weten, maar je vrij snel weer buiten staat (voor jou is het een bijzonder gebeuren, voor de gyn. routine, wees daar op berekend)Heb je je vragen op papier, dan kun je gewoon je lijstje afgaan!!

Veel succes morgen!!
groetjes Karin
 
Terug
Bovenaan