vraagje?

hallo allemaal ik werk al 5mnd via een uitzburea ,ik moet zo stoppen met werken in verband met de zwangerschap,het werk begint zwaar te worden.maar nu krijg ik te horen dat ik geen zwuitkering zal krijgen omdat ik in mijn proeftijd bent,weet iem wat ik kan doen in dit geval om inkomen te krijgen? ik ben 28wk en werk als helpende verzorgende met ouderen.
 
Hoi,

Als het goed is, krijg je straks wel een WW-uitkering? Dan krijg je van de WW-uitvoeringsinstantie wel een zwangerschapsuitkering (je moet wel ingeschreven staan bij het CWI, net als bij gewone WW).

Dat van die proeftijd snap ik niet. Als je via een uitzendbureau werkt, heb je toch niet te maken met proeftijd?! En een normale proeftijd kan nooit langer duren dan 2 maanden. Een uitzendcontract kunnen ze natuurlijk wel makkelijk stopzetten. Voor het resultaat maakt dat dan ook niets uit.

Veel succes met je zwangerschap!
 
Je moet in geen geval zelf ontslag nemen, want dan heb je NERGENS recht op. Voor je verdere rechten moet je zeker even contact opnemen met het CWI.
Misschien is het mogelijk om tijdelijk minder zwaar werk te doen i.v.m. je zwangerschap. Ook daar zijn waarschijnlijk regels voor, dus neem contact op met iemand die er verstand van heeft.
 
En inderdaad wat de allerbovenste beweert: een proeftijd kan geen 5 maanden duren!!! dus bij het uitzendbureau zit of een muts die nergens vanaf weet of men probeert je een oor aan te naaien.
Ga dus achter je rechten aan, via het CWI of kijk of er een brochure is van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid of bel met de vakbond als je er lid van bent. Iets klopt er in ieder geval niet in jouw verhaal en het is nu in jouw nadeel.
 
Hai,

Ook als je in je proeftijd ontslagen wordt heb je, volgens mij, recht op een uitkering. Ik zou voor de zekerheid even met het GWI bij jou in de buurt bellen.

Succes
 
Hoi,

ik werk ook voor een uitzburo en ook ik heb geen uitzicht op een verlenging van dat contract na mijn zwangerschap. In elk geval krijg ik niks van het bedrijf waarvoor ik werk. Maar het uitzendburo heeft me verzekerd dat er wel een soort zwangerschapsverlof in zit. Je krijgt dat 16 weken en het is een bedrag dat is afgeleid van het gemiddelde aantal uren dat je de laatste dertien weken hebt gewerkt.
Lekker ingewikkeld!
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ze moeten bijvoorbeeld wel een zwangerschapsverklaring van je hebben.
Jammer dat ik je niet beter kan helpen. Misschien dat de mensen van mijn uitzburo jou ook kunnen vertellen waar en bij wie je moet zijn voor een duidelijk verhaal & om het te regelen.
als het cwi of zo je niet kunnen helpen (het GAK schijnt er ook meer van te weten) geef dat dan even aan later dan geef ik gewoon het nummer van mijn uitzburo (mar ik weet ook niet hoe blij ze daarmee zijn vandaar dat ik het niet nu al doe.)

succes!!!

Lies
 
Volgens mij krijg je een uitkering van het GAK. Dat is zeg maar de ziektewet alleen krijg je bij zwangerschap volgens mij 100%. WW krijg je volgens mij alleen als je in staat bent om te werken en dat gaat blijkbaar moeilijk. succes
 
Terug
Bovenaan