vraagje

Hoi dames,

Hier ben ik weer op de site en bedankt voor de reacties.

Mijn heftige reactie zal dan ook wel komen door de hormonen.

Nu even een heel ander vraagje:
Sinds paar weken heb ik een schraal gevoel (beetje branderig) tussen mijn benen, vooral te merken bij plassen.
Nu heb il bij de gynecoloog nagevraagd of dit een aankomende schimmelinfectie zou kunnen zijn. Maar in dit geval zou het moeten gaan jeuken. En daar heb ik gelukkig geen last van.

Ik denk persoonlijk dat het komt omdat het kindje aan het groeien is en dat het daardoor wat schraler wordt vanbinnen.

Komt iemand dit bekend voor?

gr. Sharon
 
Hoi Sharon,

Het wordt natuurlijk allemaal wat gevoeliger daar beneden omdat het beter doorbloedt wordt.

Ik heb geen branderig gevoel in het algemeenof bij het plassen, maar ik heb wel aan de binnenkant van mijn vagina een litteken van een operatie vorig jaar waar ik sinds de zwangerschap erg veel last van heb.Het is super gevoelig geworen en volgens mijn gynaecoloog ligt dat aan de hormonen en omdat het beter doorbloedt word.

groetjes, Jane 37+3
 
Ik zou toch even contact opnemen met je huisarts. Zelf heb ik regelmatig last van schimmels en dat begint altijd met een schraal/brandend gevoel!

Groetjes Nienepien
 
Hallo Sharon,
Misschien heb je blaasontsteking?
Heb zelf net gister urine weg gebracht en ja hoor heb blaasontsteking.
Omdat ik het vroeger tot mijn 12e ong. heel vaak heb gehad weet ik precies wat het is, je geurt meer als je geplast hebt en heb beetje jeukerig gevoel na plassen. Heb mijn urine naar ziekenhuis moeten brengen omdat ze niet precies wisten wat voor infectie het was en word daarom uitgezocht in bacteriologisch lab en dan kunnen ze daar antibiotica op aansluiten.
Misschien dus idee om je urine even na te laten kijken bij huisarts?
Het is maar idee hoor, maar hoe eerder je erbij bent hoe beter.

Liefs Esther.
 
Dat schrale gevoel kan ook alles te maken hebben met de veranderde zuurgraad van je lichaam, door de zwangerschap is je hormoonhuishouding veranderd en dat hangt met elkaar samen.
Je bent inderdaad nu wat gevoeliger voor Schimmel-infecties.
jeanette
 
Terug
Bovenaan