Vraagje

Goedemorgen allemaal. Even een vraag aan jullie vrouwen die al zwanger zijn, of geweest en al wat ervaring hebben. Ik heb op 30 augustus een "mini"miskraam gehad. Wat je mini kan noemen natuurlijk, het is nog al niet wat. Maar goed, had gisteren mijn NOD en niks. Vanmorgen getest, met een digitale test van Clear bleu en ja, een +. Maar ik heb niet echt zwangerschapsverschijnselen. Wel ongi verschijnselen zeg maar. Pijn in buik en rug. Geen grotere borsten, en dat had ik vorige maand wel, bij de zwangerschap van de miskraam. Zou het zo kunnen zijn, dat ik nu nog het Hcg meet van de vorige zwangerschap of is dit onmogelijk?! Ik was natuurlijk wel heel blij vanmorgen, maar ben toch een beetje sceptisch. Iemand hier ervaring mee, of kan mij hier een antwoord op geven. Alvast bedankt, en groetjes van toch stiekum wel een heel blij Josje.
 
Goh wat vervelend van je miskraam. Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal de kluts kwijt bent. Ik heb eerlijk gezegd geen antwoord voor je, maar waarom ga je niet langs de huisarts en leg je het daar eens voor?

Ik kwam er trouwens met 5 en een halve week achter dat ik zwanger was en ik had echt het gevoel dat de ongesteldheid elk moment kon komen, had ook buikpijn enzo.

Maarja, bel gewoon even je dokter, misschien kan die je wat meer helderheid geven, ik kan me goed voorstellen dat je dat nu wel kan gebruiken.

Ik hoop in ieder geval dat je je + blijft behouden :)

groetjes, Jane 41+1
 
Ik zou inderdaad even langs de huisarts of verloskundige gaan. Nu hoeft het natuurlijk helemaal niet hoor dat je last krijgt/hebt van zwangerschapsverschijnselen (heb ik ook helemaal niet gehad).

Is er verder niets te vinden op internet of dit.
Natuurlijk hoop ik voor jou dat dit + ook een echt + is en blijft.

Succes
 
Volgens mij kan het HCG na een miskraam nog een tijdje in je bloed aanwezig blijven. Hoe lang precies weet ik niet. Misschien toch maar even je huisarts bellen?

N.
 
Ik heb nog een stukje tekst voor je gevonden, uit de NHG-standaard Miskraam (soort richtlijn voor huisartsen):

Zwangerschapstests worden in de regel pas geruime tijd na de miskraam negatief, daar de verhoogde HCG-spiegels slechts langzaam normaliseren. Meestal zal de zwangerschapstest na één à twee weken negatief zijn. Een enkele keer kan het echter meer dan acht weken duren voor de zwangerschapstest negatief is.


Ik hoop voor je dat het natuurlijk wel een echte + is!!!

Sterkte,

N.
 
Terug
Bovenaan