vraagje

Hoi Meiden,


Ik geniet van mijn zwangerschap (nu 8 weekjes), maar heb even een paar vraagjes:

Weten jullie iets wat helpt tegen misselijkheid? Ik heb druppels gekocht van Dr Vogel maar weet niet of je dit mag gebruiken en of dit helpt. Hebben jullie ervaring hiermee of met een ander middel?

Is het goed om een vitaminepreparaat te gebruiken voor zwangere vrouwen? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik slik al wel enige tijd foliumzuur maar weet ook dat je een tekort kan hebben aan ijzer e.d.

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Coco
 
Hoi Coco,

Wat betreft de misselijkheid. Ik zelf heb echt maagzuur en dan helpt rennie erg goed. Het akn totaal geen kwaad voor de baby en bij mij helpt het erg goed. Ik het begin van m'n zwangerschap (ben nu 29 weken) heb ik aan m'n vk. gevraagd of ik extra vitamine kon slikken. Ze heeft me verteld dat als je gewoon gezond eet, vers fruit, groente, melk, vezels enz. het dan niet nodig is. Ik heb nooit extra vitamines genomen en de baby groeit prima. Ik heb ook wel eens dagen dat ik lekker een frietje eet in plaats van groenten en zo, je voelt het vaak zelf wel aan vind ik.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs, Ank
 
Hoi,

Je kan Gravitamon slikken, dat is speciaal voor zwangere vrouwen en eventueel later ook voor als je borstvoeding geeft.
Je kan eventueel Floradix slikken voor je ijzer, kan geen kwaad en is heel erg goed als je ijzer gehalte tel aag is, vraag maar na aan je verloskundigem ik heb dit ook moeten slikken van haar.
Succes
 
Hoi,

Ik (26 weken) slik Gravitamon en Floradix op advies van de verloskundige.
Ik heb ongeveer 7 a 8 weken aan het overgeven geweest en bij mij hielp melk drinken als ik misselijk werd. Rond de 7e week (van het overgeven) heb ik medecijnen van de huisarts gekregen hiervoor. Eet ook over de hele dag kleine beetjes en geen vettigheid of chocolade, kan ook helpen maar bij iedereen is dit anders.

Succes.
 
het schijnt dat een pepermuntje/zuurtje eten helpt als je misselijk bent.Altijd te proberen.
ik gebruik zelf gravitamon voor evt. tekorten en ook foliumzur t/m 12e week gebruikt.
gr
 
Hoi
Ik ben nubijna 8 weken zwanger van mijn derde kindje .bij de tweede heb ik elke morgen een glas roosvice fero gedronken .Dat is met ijzer en zit ook een ijzer smaak aan ben dit ook nu van plan om te doen.
 
Het schijnt dat coca cola light en fanta light ook helpen tegen misselijkheid.
En 's morgens voor het opstaan een kopje thee en droog beschuitje op bed. Maar dat is soms moeilijk haalbaar.
 
Terug
Bovenaan