vraagje.

zo nu ik dan dus zelf ook echt besef dat ik zwanger ben komen er naturlijk een hoop vragen naar boven. ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen.
ik las dat je in de tuin met handschoenen aan moet werken ivm die parasiet die ook in kattep. zit. nu ben ik nogal al iemand die graag in het gras zit en vroeg me af mag dat nu ook niet meer? ik ga in de zomer kamperen endas veel buiten hoe zit dat dan?
ook heb ik een hondje waar ik erg close mee ben. ze ligt altijd bij me en geeft me af en toe in een onopvallend moment een lik over mn gezicht...mag dit?
oooooh er zijn nog veel meer vragen. jullie kunnen wel gek van me worden. hadden jullie dit ook bij de eerste?
ik weet bijv niet of ik een kaassouffle mag en hoe het met fruit zit ivm dat spul wat er op zit wat slecht is voor je. ik eet best veel fruit, maar moet ik dit dan gaan wassen en hoe lang/goed?
verder ben ik eeeeerg moe. tjonge tjonge. ik heb nogal een heftig baantje op een instelling voor gehandicapten en daar moet je zowel geestelijk als lichamelijk erg aanwezig zijn. asl ik t dan ook erg druk heb gaat mijn onderbuik weer meer pijn doen en wordt ik npg veel meer moe. wie heeft er ook een heftige baan en hoe ga je dar mee om?
sorry voor de vele vragen en alvast bedankt vrro de antwoorden.
morgen ga ik naar de dokter en daar hoor ik meer over hoe en wat. ben benieuwd wat hij gaat doen allemaal. ik hoorde dat ik een inwendig onderzoek ga krijgen om te kijken hoe ver ik al ben...is dat zo?
nu zal ik echt ophouden.
 
hallo jarnos van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. ik was mijn fruit zoals appels en druiven goed af met koud water alvorens ik het ga eten dit doe ik ook met groente en groentenpakketten. als je in de tuin werkt doe je stevige handschoenen aan en was daarna goed je handen , dit kun je ook doen als je in het gras hebt gezeten zo wie zo voor dat je gaat eten. wij zelf hebben 2 honden waaronder ook een beagle guus en guus kijkt niet zo spits met viezigheid en kust ons soms ook de verloskundige heeft mij verteld dat dat geen kwaad kan maar wel goed je handen wassen voor dat je gaat eten. bij ons is een inwendig onderzoek niet gebruikelijk want zo kunnen ze niet voelen hoe ver je bent, wel met een echo deze kan wel vaginaal of op de buik.

jarnos geniet lekker van je zwangerschap, mischien zou je voor de moeheid vitaminetabletten kunnen slikken ik zelf gebruik supradyn extra forte bruis dit is ook meteen tegen moeheid en bij werkt het heel goed groetjes kim.
 
Hoi Janjos,
Tjemig wat een vragen, maar wees gerust.. We hebben ze allemaal. Is ook een hele rare tijd waar we inzitten. Ik zal je proberen te "helpen".
Je mag niet in de aarde wroeten omdat de kans groot is dat daar (buiten)katten in hebben gepoept, dus de bacterie van de kattenbak is (kan) ook aanwezig in de aarde. Tuurlijk mag je in het gras zitten, uberhaupt is de kans klein dat je die infectie krijgt, maar zeker voor het onzekere.
Fruit mag c.q. moet je eten. Ikzelf ben ook bang voor niet goed gewassen fruit, dus was het zelf nogmaals EN schil de appels bijvoorbeeld ook nog eens. Zit je opzeker goed.

Heel veel succes bij de huisarts...

XXX
 
Hoi Jarnos,

Dat van de tuin staat hierboven al. (ik heb ook nog nooit gehoord dat op het gras zitten kwaad kan, als je idd je handen maar wast)
Niet alleen je fruit, maar ook je groente moet je een keer extra wassen. Schillen kan idd ook, maar de meeste vitaminnen zitten net onder de schil, dus ik was altijd goed.
Pijn in mijn onderbuik had ik ook, volgens de dokter was dat idd door de stress (wat niet goed is als je zwanger bent) Het advies dat ik kreeg: doe het rustiger aan. Ik heb dan geen baan, maar al wel 2 kids lopen (allebei onder de 4 jaar, hoezo rustig aan doen? Wat is dat?) Misschien dat je op je werk kan overleggen dat je iets minder uur op een dag draai, of iets minder zware dingen kan doen. (mijn schoonzusje werkt ook met gehandicapten, is nu 28 weken zwanger, en doet bv 1 dag in de week papierwerk op kantoor en als ze op de groep zit werkt ze maar 5 tot 6 uur op een dag)

Succes ermee en geniet van je zwangerschap,
Groetjes Brenda (34w,2)
 
Terug
Bovenaan