Vraagje....

A

Anoniem

Guest
Heeft iemand van jullie ervaring met een buikdrager? Zo ja, wat zijn je ervaringen ermee? Kan je zo'n ding ook op de fiets dragen? Welk merk heb je? Is het een echte aanrader?
Ik wil er eigenlijk toch wel eentje aanschaffen. Ik heb zelf geen auto bij de deur. Die heeft mijn man mee naar het werk. Ik woon een eindje van het centrum en consultatiebureau af. Het is best wel een eind om altijd te lopen. Het leek mij ook wel handig voor de vakantie af en toe.
Ik twijfel wel een beetje of het niet gevaarlijk is op de fiets met zo'n buikdrager. Wie heeft er tips voor mij?

Groetjes van Gretl.

Hoi!
Zelf heb ik een babybjorn buikdrager. We hebben er wel veel plezier van gehad, je kindje hangt er mooi stabiel in en  mijn zoon  vond het zelfs leuk, ging altijd slapen als ik zo met hem liep! Wel vond ik het al best snel toch wat zwaar worden. Volgens de gebruiksaanwijzing mag je hem niet dragen op de fiets, zelf heb ik me daar ook wel aan gehouden. Je hebt nou eenmaal niet je handen vrij als je op de fiets zit en je moet er toch niet aan denken dat je valt! Soms zie ik wel eens mensen ermee op de fiets en ergens kan ik het me wel voorstellen, vond soms zelf de verleiding ook wel groot om te gaan fietsen ipv weer dat hele eind te lopen maar ik heb het toch maar niet gedaan. Doen wat je zelf goed lijkt dus... Groetjes, Jojanneke.

quote: vlotje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2005 16:44:38'));

Hoi!
Zelf heb ik een babybjorn buikdrager. We hebben er wel veel plezier van gehad, je kindje hangt er mooi stabiel in en  mijn zoon  vond het zelfs leuk, ging altijd slapen als ik zo met hem liep! Wel vond ik het al best snel toch wat zwaar worden. Volgens de gebruiksaanwijzing mag je hem niet dragen op de fiets, zelf heb ik me daar ook wel aan gehouden. Je hebt nou eenmaal niet je handen vrij als je op de fiets zit en je moet er toch niet aan denken dat je valt! Soms zie ik wel eens mensen ermee op de fiets en ergens kan ik het me wel voorstellen, vond soms zelf de verleiding ook wel groot om te gaan fietsen ipv weer dat hele eind te lopen maar ik heb het toch maar niet gedaan. Doen wat je zelf goed lijkt dus... Groetjes, Jojanneke.

Bedankt voor je reactie. Daar heb ik wat aan. Ik ga de kleine dus dan ook zeker niet op de fiets in de buikdrager vervoeren. Ik wist niet dat dat niet mocht. Ik vond het al wel een beetje een griezelig idee.
Wij hebben ook gekeken naar de Babybjorn. Hij ziet er erg mooi uit. Ik denk dat we die gaan aanschaffen.

Groetjes van Gretl

Je kunt ook een fietskarretje aanschaffen. Dat zijn die gele karretjes die je wel eens achter de fiets ziet hangen. Daar kun je later ook je kind in vervoeren. Het grote voordeel is dat het kindje dan ook gelijk droog zit. Je kan ook kijken op www.bakfiets.nl  

Groetjes.

Terug
Bovenaan