vraagje

A

Anoniem

Guest
wij willen heel graag op vakantie, nu zat ik te denken aan mexico alleen mag je niet meer vliegen na 5 maanden las ik ergens, dus die optie valt af, nu stelde een vriend voor om lekker 4 weekjes met hem en mijn vriend en nog een paar om lekker naar spanje te gaan, alleen gaan we de laatste 2 weken van juni en de eerste 2 van juli, kan dit kwaad ben dan 6 en halve maand zwanger??
We gaan met de auto   trouwens!
ben allemaal bang dat het te warm is voor de baby of iets en waar moet ik op letten?
Alvast bedankt en hoop op een paar goede reacties want moet het liefst morgen  beslissen....  

Hallo Donja,

De warmte maakt voor je baby niet uit zolang jij je maar goed voelt en genoeg drinkt en niet al teveel in de zon blijft, ten eerste omdat je lichaam dat dan waarschijnlijk niet zo heel erg prettig meer vind en ten tweede moet je heel erg oppassen voor een zwangerschapsmasker, dat zijn pigment vlekken in de vorm van een soort zorro masker in je gezicht, en die trekt niet meer helemaal weg. Verder zou ik het even navragen aan de verloskundige......
Ik vroeg toen.... mag ik met mijn borsten nog toppless in de zon (in mijn tuin hoor, alleen) toen zij ze, ja hoor waarom niet,....ben je bang dat anders je melk zuur wordt? Hahahaha, moest ik toen erg om lachen.

En vliegen mag volgens mij tot 7 maanden hoor......

Groetjes en boek ze, Angel

hoi angel

dank je wel
haha melk zuur ja had gekunnen toch

Ja vliegen mag inderdaad tot 7 maanden las het net ook in het boekje van de VK alleen nemen heel veel maatschappijen je niet meer mee of zo iets!!!

Ach word het lekker spanje en inderdaad ik zou uitkijken voor een zwangerschapsmasker zit daar niet bepaald op te wachten!!!

dank je wel
donja

hoi donja,

Ik weet niet of je hier iets van aan moet trekken hoor maar ik wou het wel ff melden.
Mij lijkt het ook niet echt lekker om helemaal met de auto naar spanje te rijden. Ik ben zelf namenlijk toen ik 4 maanden was naar engeland geweest, dat was in totaal ongeveer 9 uur in de auto zitten en ik vond het absoluut geen lolletje. We zijn wel een paar keer gestopt onderweg natuurlijk maar dan nog, dan duren de uurtjes toch wel lang.
Misschien is iets dichter bij huis toch wel lekkerder zeker met wat warmer weer.
Nogmaals ik meld het alleen maar. Ik hoop dat je in ieder geval een hele fijne vakantie tegemoet gaat.

groetjes,

Kiertje

Zo zie je, het is voor iedereen anders, ik ben toen ik 6.5 maand zwanger was nog mee geweest op wintersport met de auto naar Frankrijk..... ik had  nergens last van, alleen iets vaker stoppen om de benen te strekken.....

Groetjes, Angel    

hoi kiertje en angel

Ja het is ook niet bepaald mij keus hoor met de auto, ben nog nooit met de auto weg geweest nog niet eens ooit in spanje geweest dus ja moet maar afwachten of ik het zo plezierig vind in de auto....
Desnoods maken we maar iets meer stops eventueel om te overnachten ofzo!!

Dank je wel voor jullie reacties en hebben jullie soms ook nog vakantieplannen??

Hai,
Het heeft er denk ik heel veel mee te maken hoe je je voelt.
Zelf voelde ik mij prima, dus zag geen probleem om met 25 weken een lang weekend naar London te gaan. Maar daar was ik na een beetje sight-seeing beroerd had overal pijn en wilde zo snel mogelijk naar huis!  Diezelfde avond zijn we terug naar het vliegveld gegaan maar helaas was er pas smorgens vroeg een vlucht. Het was een hele lange vervelende nacht op het  Heathrow-airport en dat overkomt mij dus nooit meer. Ik blijf lekker bij huis, tijdens mijn zwangerschap.
Groetjes Lillian

Maakt inderdaad heel erg veel uit hoe je je voelt en je bent nu volgens mij rond de drie 1/2 maand. Kan nog erg veranderen. Met de auto gaan lijkt mij dus inderdaad ook niet zo'n goed idee. Stel dat je de vakantie vastlegt en vervolgens bekkeninstabiliteit krijgt. Dan kun je echt niet 13 uur in een auto zitten.Volgens mij zou het beste zijn iets eerder naar Spanje te gaan en te vliegen (voor zevende maand, kunt van tevoren nagaan of maatschappij je meeneemt).
Je moet het natuurlijk zelf weten. Ik ben nu voor de derde keer zwanger en weet uit ervaring dat het al moeilijk te zeggen is hoe je je over een week voelt.
Succes met je keuze.
Ivy

Terug
Bovenaan