vraagje

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.
allereerst gefeliciteerd, je zit hier niet voor niets!

ik heb een vraagje.
ik heb ongeveer een anderhalve week geleden een vroege miskraam gehad.
met veel steun van hier en van vrienden gaat het al heeeeel veeeeeel beter met me.
mijn vriend en ik willen nu gewoon weer verdergaan. vooral omdat ik van een vriendin van me heb gehoord dat als je de hormonen nog in je bloed hebt, dat de kans groter is dat je aantelt.
het klinkt misschien raar maar als je met de pil stopt wil je graag zwanger worden, maar juist nu ik een miskraam heb gehad wil ik het nog liever!
nu is mijn vraag:
ik heb gelezen dat het het beste is om het om de dag te doen, maar ik vraag me af of de kans niet groter wordt, als je het elke dag doet, het moet natuurlijk wel leuk blijven, maar daar heb ik op het moment geen problemen mee haha.
heeft iemand hier tips over of ervaring mee?
alvast bedankt en allemaal een gezonde zwangerschap gewenst

Ik heb inderdaad ook weleens gelezen dat eens in de twee dagen het beste is voor de kwaliteit van het zaad, maar ik had zelf zoiets van wat als mijn geluksdag net een van die dagen is dat we het niet doen. Wij hebben het dus gewoon iedere dag gedaan (soms twee keer) en ik ben binnen 1 maand aangeteld. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, want misschien hebben we gewoon geluk gehad.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes Danique

Hi meis, allereerst sterkte ermee!!
Even terugkomend op je  vraag; ja het is inderdaad beter om het om de dag te doen. Waarom dit is weet ik niet meer, geheugen beetje als zeef. Ik weet wel dat de artsen na mijn miskraam mij hebben geadviseerd dat ik even moest wachten om weer opnieuw aan te tellen, ivm blinde zwangerschap (dat je niet weet wanneer je zwanger bent geworden).
Verder vond ik het van de ene kant ook wel fijn om niet meteen aan te tellen, kon ik alles een beetje verwerken. Ik moest twee maanden wachten en mocht er de derde maand weer tegenaan en was en ben nog steeds zwanger.
Er is echt geen fijner gevoel, vind ik dan, dan zwanger zijn, dus ik begrijp ook wel dat je meteen wilt aantellen.
Succes x

mijn ha heeft daar niets over gezegd, maar ik denk dat dat ook is omdat ik echt nog heel vroeg was.
wow danique dan heb je echt goed je best gedaan hihi
ik weet een beetje hoe het voelde om zwanger te zijn je voelt je een heel ander mens ineens.
en dat was ook heel mooi, vandaar dat ik het graag weer wil.
maar ik heb wel zoiets van: het moet leuk blijven en geen zin is geen zin, en we hebben tijd genoeg, maar stiekem is het toch wel leuk zou ik weer zwanger worden.
bedankt voor jullie reacties en succes met alles

Volgens mij heeft het te maken met de kwaliteit van de "zwemmertjes". En dat je  vandaar beter om de dag kan gaan...

En ze blijven wel 48 uur in leven, dus ook al is je geluksdag er tussenin, is er nog genoeg in leven van binnen.

Succes ermee, nu of over een paar maandjes.

Ja dat van de kwaliteit heb ik ook gelezen, maar ik heb ook gelezen dat dat een fabeltje is, omdat alleen van toepassing is als je geen "goed" zaad hebt. Als het gewoon een gezonde man is zou dat niet uit moeten maken als je het tenminste geen tien keer per dag doet. Nou ja ik zou gewoon doen waar je jezelf goed en fijn bij voelt, want ik denk toch dat je dan eerder aantelt dan wanneer je het tegen je zin gaat doen. (hebben wij niet gedaan hoor we hadden gewoon vaak zin)

Hi,

Voordat ik zwanger raakte, ben ik een aantal keren bij de gynaecologe geweest. Zij gaf ook aan dat het beter was om niet elke dag 'te oefenen', omdat het lichaam van een man even tijd nodig heeft om het aantal spermacellen weer aan te vullen. Je kunt het dus wel elke dag of vaker doen en daar ook nog zwanger van raken, maar zij vond het beter om in ieder geval voor de eisprong even 'te sparen' en zo de kans op zwangerschap te vergroten.

Dan moet je natuurlijk wel weten wanneer je eisprong eraan komt (ovulatietest).

Groetjes,
Paula

oke bedankt voor de reacties!
ik zie wel dat het allemaal verschillende reacties zijn haha
nou aangezien ik een miskraam heb gehad, denk ik niet dat het zaad van mijn vriend van slechte kwaliteit is haha
sorry maar we moeten blijven lachen.
ik denk dat ik gewoon aanhoud, wanneer we zin hebben, dat werkt het beste.
anders wordt het een moetertje, en dat lijkt me niets.
bedankt meiden!

Terug
Bovenaan