vraagje ?

A

Anoniem

Guest
hallo iedereen

ik heb een vraagje
ik doe als sport basketbal en moet nogal veel rennen etc. maar kan dit geen kwaad. heb al een miskraam gehad en ben bang dat het misshien door teveel "gehobbel"mis kan gaan.

ben beetje onzeker maar wil ook op de club het nog niet vertellen.

xx angela

Hoi,

ze zeggen dat het geen kwaad kan, zeker als je daarvoor al sportte. Maar ik kan me voorstellen dat je na een miskraam toch een beetje extra bang bent. Als je twijfelt zou ik de vk vragen wat zij/hij er van vindt.

veel plezier met je zwangerschap!
mm, 24wkn

Als ik het zo lees, en corrigeer me als ik het niet juist heb, is het niet duidelijk geworden waarom je dus eerder een miskraam heb gehad? Van wat ik begreep is dit ook vaak een grijs gebied omdat men het vaak gewoon niet weet waardoor een miskraam ontstaat.

Ik kan je alleen als voorbeeld geven Leontien Van Moorsel die jarenlang wielrenster was en meedeed met Sterren dansen op het ijs van SBS6. Zij heeft totaal geen miskraam gekregen omdat ze nu toevallig meedeed aan deze show. De natuur heeft het zo geregeld en zoals ze zelf in een interview zei; 'misschien heeft de natuur ingegrepen en is het kindje en wij bespaard gebleven van iets' (het is niet letterlijk zo wat ze zei maar het kwam wel op dit neer)

Mocht je onzeker blijven dan kan ik je alleen advies geven om eerst met je verloskundige of gyneacoloog er over te hebben dat dit je angst is en of het kwaad kan en daarna met je teamgenoten.

Sterkte!!!

funkymum

je mag best sporten ik heb tot de 30e week iedere zondag gejockt.
je moet geloof ik alleen uitkijken met sporten zoals paardrijden en sporten waar het te riskant is ( voor een bal of stomp in je buik of zo)
maar voor de rest is me verteld dat alles gewoon mag zolang je je er goed bij voelt. zoals mijn vk zei als het te veel is geeft je lichaam dit vanzelf wel aan. en je kindje zit veilig en steving in de baarmoeder dus daar zal het niet aan liggen.

maar vraag het anders voor de zekerheid even na bij je vk of gyn

kussies vero 36 weken en 4 dagen

Terug
Bovenaan