vraagje.....

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraagje voor jullie....ik ben nu 10 weken zwanger van de 1e en ga volgende week naar de verloskundige. Daar wordt natuurlijk ook gekeken naar je medische achtergrond. Nu ben ik besmet met het herpes virus. Ik heb dit gekregen van mijn vriend toen wij net verkering hadden. Ik heb 1 keer een grote aanval gehad en dat is nu zo'n
6,5 jaar geleden. (ben nog steeds samen met die jongen trouwens)
Nu ben ik heel erg benieuwd of er meer meiden zijn die dit hebben en die een kind hebben gekregen. Ik kan er best wel onzeker over worden. Het is ook geen onderwerp waar ik het met iedereen over heb maar weet dat ik het wel met jullie kan delen.

Suus

hallo,

het spijt me ik heb er geen ervaring mee weet niet eens wat het inhoud maar als ik jou was zou ik het gewoon zeggen bij de vk die weet er alles van gefeliciteerd met je zwangerschap en maak je niet te veel zorgen geniet ervan

Ik kan je ook niet helpen. Meteen vragen zou ik zeggen want wellicht kan het kwaad.
Herpes is toch niks aan te doen? Ik bedoel dat heeft toch ook met weerstand ed te maken?
lfs ing

Hoi,

Ja, ik heb er ervaring mee. Bij onze oudste kreeg ik te horen dat ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen daardoor. Maar toen ik 30 weken was, was dat ineens niet meer nodig. Wel kan het zo zijn dat ze een kweekje willen afnemen van de baarmoedermond en hals. (doen ze met een lang wattenstaafje) Dit om zeker te weten dat het virus op dat moment niet aktief is. Want je zou het dan via de baarmoedermond of hals door kunnen geven aan je kindje. En dat kan scghadelijk zijn. Mocht het wel aktief zijn, dan moet je wel verplicht in het ziekenhuis bevallen. Je kindje krijgt dan na de  geboorte gelijk een kuurtje te preventie. (Dit is mij tenminste ruim 4 jaar geleden verteld.)  Bij mij was alles goed, en bij de zwangerschap van onze tweede is er niet eens naar gekeken.

Dus gewoon aangeven dat je het gehad hebt. Hoef je je niet voor te schamen!
Fijne zwangerschap!
Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan