vraagje

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik ben nu ongeveer 6w en 2 d zwanger van ons eerste kindje!!
mijn vriend en ik zijn super blij natuurlijk maar ik heb nu al bijna een week last van een zeurende pijn in mijn onderbuik.
ook heb ik een moeilijke stoelgang.
heeft dat iets met elkaar te maken of is het wat anders?
9 mei moet ik naar de verloskundige voor een intake gesprek
ik vind het allemaal heel spannend!!
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
alvast bedankt!!

groetjes amanda

Hoi amanda,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat je je erg onzeker voelt. Ik ben nu in verwachting van de derde en ben vaak nog onzeker over sommige dingen.

Wat je buikpijn betreft, dat kan het oprekken van je banden zijn. Je baarmoeder begint al heel snel te groeien en dat doet pijn. Dat kan gelukkig geen kwaad, maar is wel vervelend.

Ook verstopping is een typisch zwangerschapsprobleem. Probeer zoveel mogelijk volkorenproducten te eten en water te drinken. Verder kan je roosvicee laxo proberen.

Een hele fijne zwangerschap toegewenst.

Veel liefs van Marloes

Buikpijn had ik ook altijd, meestal de eerst 3 a 4 maanden.
Ook niet naar de wc kunnen hoort erbij, je darmen komen ook wat in de knoei en er gebeurd van alles in je lijf, maak je er geen zorgen over.
Mensen in mijn omgeving reageerden altijd wat bang op mijn buikpijnklachten maar heb nooit een miskraam of wat hehad en ben nu 23 weken zwanger van de derde.
Gewoon genieten van dat kleintje in je buik en niet overin zitten!!!!!!!!!!!

oke dankje wel
heb wel iets van de huisarts gekregen tegen de darmklachten.
maar die was een beetje vaag het was een vervanger van me eigen huisarts en ik vertelde dat ik zwanger was zat hij me echt zo aan te kijken van ja en wat moet ik daar mee? dus ik voelde me al een beetje ongemakkelijk bij hem.

ik hoop dat de buikpijn wat minder word zodat ik me minder zorgen maak.
het heeft 10 maanden geduurd voordat ik zwanger werd en zal niet blij zijn als het mis zou gaan.

naast de buikpijn en moeilijke stoelgang heb ik  alleen zere borsten niet misselijk ofzo en hoop dat dat zo blijft

Hoi Amanda,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf ben ik nu 16 wk zwanger. In het begin had ik ook een drukkend / zeurend gevoel in mijn onderbuik en had last van obstipatie. Volkoren producten aten we sowieso al, maar ik bleek te weinig te drinken. Ik ben dus bewust veel water gaan drinken en dat hielp.  Heb nu nergens meer last van.
Ik  vulde elke keer een flesje spa-blauw (0,75 cl). Dan wist ik tenminste zeker dat ik na 3 flesjes genoeg gedronken had die dag.

ps. obstipatie is iets wat veel in een zwangerschap voor komt.

Geniet van je zwangerschap! En als je vragen hebt kun je ook altijd de vk bellen.

Groetjes Sylvia

Hoi Sylvia,

Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik drink 3 flessen  (0,75l)spa water  per dag en daarnaast ook nog 2 bakkies koffie.Dus drinken doe ik zat  En ik eet vezelrijk eten dat moet ik sowiezo al want heb zoals de dokters dat zeggen een spastische darm. Ik denk dat ik daarom ook zo'n last had van me darmen. Ik heb nu van de huisarts iets gekregen en kan gelukkig weer beter naar de wc na 4 dagen. Me buikpijn is ook gelijk minder!!

Groetjes Amanda

Terug
Bovenaan