vraagje

hoi
even een vraagje misschien een domme vraag
maar ik vroeg me af mag je slankie smeerkaas eten of zit daar ook iets in van rauwe melk ik ben altijd bang dat ik iets eet wat niet mag en mozzarella kaas op pizza bv

groetjes claudia

Als er rauwe melk verwerkt is in een product, staat dit er duidelijk op, au lait cru betekent dat er rauwe melk inzit.

Volgens mij zit er in smeerkaas geen rauwe melk, aangezien dit gemaakt is van "gewone" kaas en in Nl wordt geen kaas meer gemaakt van rauwe melk, en zo wel, staat dit verplicht duidelijk op de verpakking!

Mozzarella op pizza kan zowiezo geen kwaad, aangezien je je pizza niet rauw uit de diepvries opeet, maar deze eerst zo'n twaalf minuten op minimaal 175 graden moet bakken! Alle bacteriën die er in zouden kunnen zitten, die zijn dan echt wel dood!

groetjes
Sas

Hoi,
Smeerkaas kan geen kwaad. Mozzarella kan je ook eten, ook als het niet verwarmd is. Alle soorten kazen die op pizza worden gelegd mag je eten, ze zijn al goed verwarmd.
Maak je niet te druk, het gaat echt om bijzondere, buitenlandse kazen die gemaakt zijn van rauwe melk.
Groetjes, Noor

Terug
Bovenaan