Vraagje..

Ik hoop dat iemand mijn vraag een beetje kan beantwoorden..
Ik ben overigens 6 juli uitgerekend.
Afgelopen maandag naar de vk geweest, en die vroeg of ik nog veel leven had.
Ik vertelde dat het wel 20x minder was dan normaal, ze vroeg of ik me zorgen maakte, nee dus omdat ik regelmatig voelde dat de babij de hik heeft...
Maar toen ze me ging onderzoeken, zei ze dat als ze goed aan mijn buik zou voelen de babij wel zou reageren.
Ik schrok omdat naar meerdere malen, dat ze voelde er geen reaktie van de babij kwam.
Normaal reageerde de babij altijd meteen, ik zag dat zij ook schrok.. ze ging meteen het hartje luisteren, en dat klonk goed... echt een opluchting...
Toch wilde ze dat ik een ctg liet maken in het ziekenhuis..
Al met al was gelukkig alles goed, volgens de echo was ik 25 juni uitgerekend, in totaal heb ik zelf 3 keer een pretecho laten maken en die gaf altijd 2 weken verder aan.... vreemd...
Maar afgelopen dindag begon ik te tobben met harde buiken, echt naar..
Ook moet ik steeds poepen, daar word je ook moe van..pfff..
En misselijk... echt vreemd ??
Ik heb echt het gevoel, dat het niet door wil zetten, geen idee of ik de vk zal bellen ???
Maar pijn onderin mijn rug, continu harde buiken.. veel poepen, misselijk...
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen wat ik moet doen... misschien gewoon maar afwachten ???
Ik vind het alleen een eng idéé, dat het niet door wil zetten.... ??

Groetjes van mij.. en ik hoop op een reaktie van iemand.....
PS ; help..................

Hoi Kitty

Ik zou zeker bellen met de verloskundige! En als zij twijfelt, kun je misschien nog wel weer naar het ziekenhuis voor een ctg.

Ik heb zelf ook een keer erg getwijfeld of alles nog wel goed was en ben toen op een zondag naar het ziekenhuis geweest voor een ctg. Ik was enorm opgelucht toen ik daar weg kwam en er geen aanleiding was om te denken dat het niet goed zou zijn.

Niet blijven afwachten. Zeker niet na die ervaring van afgelopen maandag. Bellen, hoor!

Groetjes, Janneke

Wat buikpijn en veel ontlasting wil niet direct zeggen dat de bevalling as is. Het zijn vaak voorweeen. De baarmoeder is een spier die reageert, en groei betekent rek. Op een gegeven moment is de rek er bijna uit en krijg je veel harde buiken. Maar dat zijn nog geen weeen. Zolang je twijfelt zijn het geen weeen.
Wat betreft die echo: je kunt geen goede uitgerekende datum meer krijgen zo laat in de zwangerschap. Een zekere laatste menstruatie, liefst bevestigd door een echo voor de 16e week zijn het betrouwbaarst. Dus laat gewoon 6 juli staan als datum en ga ervan uit dat elke dag vanaf 37 weken tot 42 weken goed is. Maar als je weinig leven voelt, dan altijd bellen. Een CTG is zo klaar.

Het klopt dat je in de laatste periode steeds minder leven voelt dan in het begin. Je kind heeft ook minder ruimte meer om te bewegen. Voorweeen zijn in dit stadium ook heel normaal maar als het echt begint dan weet je het zeker. Ik heb drie keer een ctg gehad omdat ik minder leven voelde en ja hoor tijdens de ctg was die toch actief. Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd vragen om een ctg. mIjn man luisterd ook vaak met zo'n toeter. Is leuk en je weet direkt of het goed is. Hij/zij schopt dat lekker er tegen aan veel rustiger als anders maar toch.
Succes

Terug
Bovenaan