vraagje

zoals ik net al schreef verwacht ik deze week mn ei. ivm uitrekenen nod vraag ik me af of je nav (veel afkortingen!) de temp-curve kan uitrekenen wanneer mn nod is. ik weet wel dat t kan, maar hoe moet t ? ik weet ook: ei + ca. 14 dagen = nod. maar als je op bv. dag 17 een temp verhoging hebt op welke dag heb je dan je ei??????? is dat dezelfde dag of kan dat nog schelen?
by the way, ik hoop maar dat ik een normale cyclus heb na die kuur, ik schommel qua temp tussen de 36,55 en de 36,8 zo voor mn ei. is dat raar?
Ik hoop dat jullie ervaringsdeskundigen me een beetje kunnen helpen!!!!!!!!!!!!!!!
alvast bedankt, lis

Hoi Lis,

Inderdaad wel veel afk. maar ga mijn best doen hoor.
Als je op dag 17 een temp.verhoging hebt, dan heb je daarvoor je eisprong gehad, dan kan vlak ervoor zijn, dag 17 of dag 16. Er zijn ook wel artsen/gyn. die beweren dat je eisprong nog eerder kan zijn geweest, maar das voor de berekeningen wel erg ingewikkeld. Ik ga altijd uit van de dag voor mijn temp.verhoging. Maar tel altijd met de dag van de temp.verhoging.
Dus als je op dag 17 je temp.verhoging hebt krijg je zo rond dag 31 je ongi of niet natuurlijk.

Als je rekening wilt houden met klussen met je ei is het handig om om de dag te klussen een paar dagen voor je eisprong dus bijv. dag 12,14, en 16. Maar het blijft natuurlijk gokken. Volgens sommige onderzoeken zijn er ook zaadcellen die heel lang overleven in de baarmoeder, zelfs wel 6 dagen!!! maar ja, das dan vast superspul (hihihi) sorry hoor, wordt soms een beetje melig.

Zelf heb ik altijd zo rond dag 20 een temp.verh. en mijn man en ik proberen dan zo dag 13,15,17 en 19 te klussen enne dan maar hopen, ben inmiddels over tijd..... dus wie weet!!!!

Hoe dat zit met je temp. weet ik niet precies, volgens mij is het normaal hoor dat die wat schommelt, als je bijv. de vorige avond hebt gesport kan je temp. de volgende ochtend hoger zijn als op de ochtend na een avond dat je dat niet hebt gedaan!

Wanneer is jouw nod

Liefs,
Joan

ha joan,
fijn zeg even een complete uitleg. ik wist t nooit helemaal precies!
ik heb altijd spotting van tevoren en dan zeggen ze wel dat je t niet mee moet rekenen, maar ik zit toch altijd te twijfelen welke dag ik moet nemen. gewoon maar iets aannemen, scheelt hooguit 1 dag. dan zou woensdag of donderdag (of vrijdag...)mn ei zijn. ik weet nog niet precies hoe lang mn cyclus is, zo na een kuur. en hij is ook niet helemaal regelmatig. maar dan heb ik gisteren op dag 13 geklust en dan morgen weer. etc. niet gek dus...want mijn vriend was daarvoor weg...mn nod zit dan rond de 22e. wat een gereken he? vooral als je t nog niet zo zeker weet. ben benieuwd en blijf gewoon tempen. ga ook een testje doen deze maand zodat ik wat beter weet hoe t verloopt. ik heb er altijd wel een beetje op gelet, maar wist het nooit precies en ik denk dat ik misschien zelfs wel minder gestresst ben als ik weet wat de timing is....
jij sterkte he (elke keer als je naar de wc gaat...) liefs, lis

Terug
Bovenaan