vraagje

Hoi
Ik zit zo soms met jullie belevenissen mee te lezen en misschien een domme vraag maar wat is IUI?
Allemaal veel geluk en zegen toegewenst bij het zwanger worden!
groetjes Brenda

sorry Niem maar dat klopt niet.

IUI is de voorloper van IVF. Het is een behandeling waarbij het zaad van de man voorbij het slijmvlies in de baarmoederhals gebracht word om zo de kans op zwanger worden te vergroten.

Dit kan met en zonder het gebruik van hormonen. Dit is afhankelijk van de regelmatigheid van je cyclus.

Wij krijgen IUI. Het zaad van mijn man is niet goed en ik heb vijandig slijm.
Ik krijg geen hormonen omdat ik een regelmatige cyclus heb. Het zaad van mijn man wordt van tevoren wel bewerkt omdat het te weinig is.

Weet je zo voldoende?

gr.Inge

Sorry brenda, Als ik je vals informatie gegeven heb maar, ik ken een vrouw die dus hormoon injecties kreeg en die zei dat dat iui is. Maar, Inge heeft het zelf gehad dus dan is dat hetdenk wel maar ik vind het wel vreemd dat zij iets anders zei.
Excuus GR NIEM

Geeft toch niets Niem.
Tijdens de behandeling IUI kun je ook hormooninjecties krijgen. De injecties zijn alleen niet de IUI want dat is de gehele behandeling. De injecties op zich heten anders. Waarschijnlijk heeft die vrouw het onduidelijk uitgelegd.
gr.Inge

Sorry maar IUI is toch wel wat meer dan hormonen....?
Ik heb n 5 x IUI ondergaan, het is een afkorting voor Intra Uterine Inseminatie. (of zoiets) en betekent gewoon dat ze bewerkte spermacellen van je partner in de baarmoeder brengen, dus voorbij de baarmoedermond...alvast een stapje de goede richting op zeg maar. Ik heb eerst 3x zonder hormonen gedaan, omdat ik een normale cyclus heb (ongeveer 28 dagen) en nu dus 2 x met hormonen, die je inderdaad spuit. Het lijkt een beetje op een insulinepen, bij mij dan, en het valt mij reuze mee.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes
Truitje

Terug
Bovenaan