Hoi Sazia,
Nou, mij is het allemaal reuze meegevallen! Was ook best zenuwachtig, vooral toen ik de ok in werd gereden. Voor die tijd had ik een tabletje gekregen om je doezelig te maken en 2 pijnstillers. In de ok het infuus en daar werd het narcosegoedje ingespoten. Binnen 10 tellen ben je weg. Ze adviseren je om aan iets leuks te denken omdat je dan plezierig slaapt en plezierig wakker wordt... niets van gemerkt moet ik je zeggen.
Ik werd daarna weer wakker in m'n ziekenhuiskamer en heb nog een paar uurtjes heerlijk geslapen! Rond 9.45 reed ik de ok in en ik werd rond 14.00 weer dusdanig wakker dat ik ook alles kon onthouden (tussentijds ook wel een paar keer wakker geweest maar daar wist ik niet veel meer van). Ik ben helemaal niet misselijk geweest en voelde me om 14.00 uur ook echt wel weer goed. De wondjes voelde ik ook eigenlijk niet, wel doe je natuurlijk wat voorzichtig en probeer je in een zo prettig mogelijke houding te zitten (halfliggend). Rond 15.30 ging ik naar huis. Lekker op de bank gelegen en me laten verwennen door manlief
Volgende dag nog lekker in pyama rondgehobbeld, ging prima. Vrijdagavond weer bij vrienden op bezoek geweest; ik was weer als vanouds: heb zelfs gewonnen met een spelletje kolonisten!
Ik heb dus aan 3 dagen (incl. de opnamedag) meer dan genoeg gehad, maar dat kan per persoon verschillen denk ik.
Bij mij hebben ze alleen gekeken en verder niets verwijderd ofzo. Door deze kijkoperatie zijn ze erachter gekomen dat ik een zeer lichte vorm van endometriose heb. Wanneer ze ook endoplekjes gaan verwijderen kan het natuurlijk zijn dat je achteraf meer last hebt, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Wanneer moet je naar het ziekenhuis? Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte... de spanning vooraf vond ik achteraf nog het ergst, dat zegt misschien al genoeg
Liefs Ankie