vraagje

Hallo allemaal!

Ik ben van het andere forum 'zwanger worden'. Ben 24 jaar en wil heel graag een kindje. Ben net weer ongesteld geworden en we gaan nu ronde 7 in. Ik weet het, nog niet zo lang als andere meiden hier. Ik hoop daarom dat jullie het niet erg vinden dat ik hier iets kom vragen.

Ik vroeg me af na hoeveel maanden zelf oefenen jullie naar de huisarts zijn gegaan. En hoe gaat het dan verder? Mijn man zit iedere week een paar dagen in het buitenland, vaak is hij alleen het weekend thuis. Stel het zwanger worden lukt de komende maanden ook niet en we besluiten om naar de dokter te gaan. Moet je man dan ook iedere keer mee? En hoe zit het met zaadonderzoek, moet dat in het ziekenhuis of doen huisartsen dat ook?

Hoop dat jullie me kunnen en willen antwoorden, groetjes van Bloempje

Hoi Bloempje,

Vervelend voor je dat je de menstruatie hebt gekregen, is toch weer elke keer een teleurstelling (tenminste bij mij).
Ook jij verlangt naar een kindje al is pas volgens andere mensen maar 7 maanden, het verlangen blijft.

Ik ben door de dokter na 1 jaar proberen om zwanger te worden doorgestuurd naar het ziekenhuis. De eerste keer dat ik daar kwam was alleen een intake-gesprek. Er werden heel veel vragen gesteld over gezondheid, ziektes (ook in families), menstruatie, of je rookt, drinkt enz. De keren daarna heb ik inwendige echo's gehad i.v.m. je baarmoeder. eierstokken, cystes enz. Er werd gekeken of ik een eisprong had. Ze konden zelfs al zeggen hoeveel groot mijn eicel was. M.a.w. woorden wanneer het beste was om te vrijen.
Wat betreft het zaadonderzoek dat deden ze ook in het ziekenhuis. Ik denk zelf dat het bijna alleen maar in het ziekenhuis gebeurd i.v.m. een laboratorium en het zaad moet ook vers zijn, dus niet te oud (sorry dat ik dat zo omschrijf). Het liefst meteen na de zaadlozing,  als  er nl. teveel tijd tussen  zit,krijg je andere uitslagen (dat was bij ons dus het geval).  Mijn man heeft 2 keer zaad in moeten leveren. Wat ik me kan herinneren 1 x gewoon en 1 x na een week onthouding. Mijn man is door de week ook vaak weg voor het werk dus ik was ook vaak alleen in het ziekenhuis, het is geen verplichting. Het is natuurlijk wel fijn als je man/vriend erbij is maar bij ging dat niet altijd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je veel succes met zwanger worden. O ja, een vriendin van mij is binnen  een jaar naar een dokter geweest en ze heeft verteld dat ze al meer als een jaar bezig was om zwanger te worden. Dus als het je te lang duurt....................

Nogmaals heel veel succes en ik hoop voor je dat je gauw zwanger bent.

Groetjes Monique.

Hailo,
Ik zal   even kort  (echt  kort)  ons verhaal opschrijven dan krijg je een beetje beeld wat er kan gebeuren.
We zijn na ongeveer 1 1/2 jaar klussen zonder resultaat naar de dokter gegaan. Deze verwees ons meteen door naar de gyn. Mijn ongesteldheid was erg onregelmatig en voor mijn gevoel klopte er iets niet. De eerste maand werd mijn cyclus in de gaten gehouden en kregen we een samenlevingstest (dan kijken ze of het zaad matst met jouw slijm). Je moet dan de avond van tevoren met elkaar naar bed en de volgende ochtend nemen ze wat slijm van je weg om te kijken of het zaad goed zwemt. Bij mij leek dit in eerste instantie goed maar   helaas drie maanden later bleek het toch niet goed te zijn. Ondertussen kreeg ik een inwendige echo om te kijken of de eileiders verstopt waren. deze waren schoon. Voor mij was dit geen prettig onderzoek, ben ook enkele dagen van slag geweest, voor anderen is dit onderzoek geen enkel probleem.
In het begin is  mijn man een paar keer meegeweest ter ondersteuning, nu ga ik meestal alleen naar het zkh. Op dit moment zijn we bezig met iui (de kunstmatige insiminatie). Ik heb geen eisprong van mezelf en slik hiervoor medicatie om een eisprong op te roepen en tevens moet ik 1 keer in de maand een injectie zetten om het moment van het springen van het ei beter te bepalen. Verder heb ik dus oorlogsslijm dus moeten ze ons een handje helpen met een rietje (klink wel raar he?)
Al met al zijn we nu 2 en een half jaar bezig om een dondersteentje te maken enne het zal ons gaan lukken!

Ik kan je zeggen dat het belangrijk is om elkaar te blijven steunen en elkaar proberen te begrijpen! Soms is het even erg moeilijk en erg stressvol! Daarom is dit forum erg fijn. Vooral als je hormonen ff rare sprongen maken .

Ik wens je veel succes en als je vragen hebt, stel ze gerust.

groetjes Sjanneke

hoi

Welkom op het forum. Wij zijn naar een jaar bij de gyn terecht gekomen en na zaadonderzoek hadden ze het probleem meteen te pakken. Bij was het goed. We zitten nu midden in een icsi behandeling heel spannend allemaal.
Raar gezegd mischien maar kan het ook zijn dat door dat je man veel weg jullie net het goede moment (de eisprong periode) missen doordat hij niet thuis is?

veel succes en hopelijk ben je snel zwanger

groetjes rozemarijn

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties!

En Rozemarijn, het zou inderdaad wel kunnen dat we telkens de 'vruchtbare periode' missen omdat manlief niet thuis is. Volgens mijn berekeningen (mijn kalender en zijn agenda) zitten we de komende paar maanden wel goed wat dat betreft. Als mijn cycles blijft zoals die nu is, komen we wat betreft de zomervakantie goed uit. Dan zijn we 14 dagen samen en als het goed is heb ik dan ook mijn eisprong. Dus we blijven hopen (en oefenen)!!

Nogmaals bedankt voor jullie info, succes allemaal. Groetjes Bloempje

Terug
Bovenaan