vraagje

Lieve meiden,

Afgelopen zondag heb ik een miskraam gekregen terwijl ik twaalf weken zwanger was. Ik was in Portugal toen het gebeurde en we konden daar alleen communiceren in het Engels. Ik ben net weer thuis en kan het hele weekend natuurlijk geen gynaecoloog bereiken. Ik zou zo graag willen weten wanneer je na een miskraam weer mag proberen om zwanger te worden. Kunnen jullie me daar een antwoord op geven? Wat is er tegen jullie daarover gezegd?

Alvast bedankt! Liefs, el.

dat is echt balen vooral omdat je ook nog in een ander land was

heb vorige week vrijdag een mk gehad
en moet maandag bellen voor een afspraak omdat dit de tweede keer is kom ik nu onder controle te staan
en ik weet niet wat ze gaan zeggen
als je de meningen leest in deze forum zul je zien dat dat allemaal verschillende is
de een moet eerst een keer orgi worden en een ander zegt dat het niks uitmaakt
wij hebben het ook al weer gedaan en we gaan gewoon door proberen
het is wel belangrijk zoals ik gelezen heb dat je niet meer bloed want dan is je baarmoeder nog los en heb je meer kans op infecti

hoop dat er nog meer voor je reageren en die andere antwoorden weten

sommigen zijn direct na de miskraam al weer zwanger
en wij hopen dat wij dat natuurlijk ook worden

sterkte en groetjes van E

Hoi El,
Ik heb ook gereageerd op je stukje bij het febr.forum.
Ik heb het advies gekregen om 1 menstruatie af te wachten na de curretage en de reden was dat het baarmoederslijmvlies dan beter zou zijn.
Dat raakt toch wat beschadigd door de curretage.
Maar er zijn heel veel verschillende meningen over.
Ik hoop dat je snel een gyn. kunt bereiken.
Groetjes van Caroline

toen ik een miskraam kreeg ,zat ik in malaisie op rond reis. mijn engels was ook niet zo best dus wist ik niet wat ik moest doen.ik ben naar de bloeding(dat heeft ongeveer 2 weken geduurt)weer verder gaan toeren met mijn vriend.ik ben toen ook niet meer naar de docker geweest.3 maanden later waren we in australie,en weer zwanger.een perfecte zwangerschap en een kern gezonde dochter werd er geboren.
ik hoop dat je die nare ervaring snel vergeet en dat je weer een nieuwe start kan maken. succes.

Hallo,
Ben net gister terug gekomen van een vakantie in Spanje, en heb afgelopen dinsdag een miskraam gehad.Ik was 8 weken zwanger, ( precies die dinsdag)
Heb maandag avond ge-smsd naar zus om de gyn. op te bellen voor een eerdere afspraak, want ik moet eigenlijk 16 aug, komen.Antwoord van gyn. was: nee, afspraak blijft afspraak en hoef niet eerder te komen.Eigenlijk voel ik me zo niet serieus genomen.Momenteel bloed ik nog wel, en overdag voel ik met redelijk goed maar s; avonds is pijn en verdriet.
Maandag hang ik als eerste aan de telefoon bij de gyn. !
Zo, het lucht wel even op om dit op te schrijven...
xxxxx Ge

Allereerst wil ik je ontzettend veel sterkte wensen. Ik heb in juni een miskraam gehad na 11 weken. Na de curretage was ik op nacontrolle geweest bij de gyn en mijn baarmoeder was schoon en hij gaf aan dat ik niet eerst mijn ongesteldheid hoef af te wachten.xxx Engel

Lieve El,

Ik had je berichtje ook al op het forum, als zwanger worden langer duurt gelezen. Ik vind het echt heel erg voor je! Sterkte!
Sommige artsen raden aan eerst weer je eerstvolgende ongi af te wachten omdat als je meteen zwanger wordt, je niet weet wanneer dit is (je hebt nl. vaak niet meteen je oude cyclus terug. De eerste ongi blijft ook vaak zo'n week tot 2 weken weg) maar persoonlijk vind ik dat een raar advies. Dan weet je niet precies wanneer je weer zwanger bent geworden, so what! Ik zou er dus gewoon weer voor gaan zodra je daar zelf aan toe bent. Na een miskraam schijn je extra vruchtbaar te zijn. Veel meiden konden vanuit dit forum al weer snel door naar het zwanger forum dus ik hoop dat dat voor jou ook geldt!

X F.

Beste Ge, lees net je berichtje. Wat raar dat je niet eerder mag komen! Ik mocht meteen komen. Maandag inderdaad meteen bellen en laat je niet afschepen! Sterkte meid!

Groetjes F.

Terug
Bovenaan