Vraagje.

Hallo,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ook ik heb net een miskraam gehad. Het bloeden begon vorige week vrijdag (vrijdag de 13e!!!) en stopte op de de dinsdag erna. De maandag erna kregen we een echo en bleek er niets meer te zitten....Vreselijke ervaring.

Vraagje: bij mij is dus niet echt duidelijk wanneer de miskraam was, of moet ik die vrijdag aanhouden?

Nog iets heel anders: tijdens de echo zag de gyn. dat er in mijn rechter eierstok alweer een eitje aan het rijpen is! Ik heb inmiddels de cb-ovulatietest maar weer uit de kast getrokken. Ben benieuwd wanneer de aisprong komt. We willen namelijk heeeeel graag er meteen weer voor gaan!

Of is dit te vlug? Volgens de gyn. zou het wel mogen al moest hij er wel bij zeggen dat de kans op weer een miskraam ietsiepietsie hoger is!
Ben benieuwd wat jullie mening is.

Groetjes Mira.

Gewoon doen!

Dat hebben wij ook gedaan en ik zit nu weer in de zevende week.
Helemaal zorgeloos zal het niet zijn, want je bent je nu wel bewust dat het mis kan gaan, zelf zet ik die angst heel moeilijk van me af, maar dat gaat me wel lukken.

Heeft de gynaecoloog nog gezegd waarom het risico wat hoger is? Want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Jij weet nu in ieder geval al dat je cyclus niet echt in de war is geraakt en dat kan al een hele geruststelling zijn.

Gr. Aadje

Hoi meis,

Net als Aadje ben ik ook benieuwd waarom de gyn zegt dat het risico op een mk dan hoger is. Ik heb daar echt nog nooit van gehoord. Volgens mijn gyn. kun je er gewoon weer meteen voor gaan!

Succes!!

Groetjes F.

doen wat je wilt

ook ik kreeg bij de vk te horen dat als wij wilden en er aan toe waren dat we direct weer mochten proberen
en dat hebben we direct gedaan
alleen weten wij niet wanneer ik nod moet worden was altijd 29 dagen en dat is dus over 3 dagen
maar we zien wel

klus ze

groetjes van E

Hoi allemaal,

De gyn. vertelde dat als je tussen de miskraam en een volgende menstruatie alweer zwanger zou zijn, je een iets verhoogde kans had op een volgende miskraam. De reden weet ik eerlijk gezegt ook niet. Stond ik op dat moment niet bij stil. Stom, ben nu eigenlijk zelf ook wel benieuwd naar de reden.

Aadje, wat geweldig dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd!
En nee, zorgenloos zal dat zeker niet zijn. Eigenlijk is zwanger zijn helemaal niet leuk! Je hebt zoveel zorgen en vragen al die tijd. Zeker als je een miskraam hebt gehad. Al zullen andere mensen hier anders over denken. En o.k. helemaal zo zwart wit is het natuurlijk ook niet.

Dit was trouwens mijn tweede zwangerschap. We hebben al een prachtige dochter die volgende maand 1 jaar wordt. We weten dus wel dat het kan.

Groetjes Mira.

Terug
Bovenaan