Vraagje

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Lees veel over ovulatietesten en aangezien mijn vriend en ik gisteravond hebben besloten om er weer helemaal voor te gaan, vroeg ik mij af hoe dit precies werkt. Kunnen jullie mij dit uitleggen? Ik voel wel altijd mijn eisprong denk ik. Heb in ieder geval zo op de helft van mijn cyclus een paar dagen last van mijn buik, maar wanneer mijn ei precies 'springt':) dat weet ik ook niet. Daar wil ik natuurlijk wel graag achter komen. De volgende keer dat ik mijn eisprong ongeveer verwacht, komt voor mij en mijn vriend niet lekker uit. Hij gaat namelijk een week naar Oostenrijk. Volgens mij redden we het dan net niet om op tijd te 'klussen'.
Eigenlijk willen we helemaal niet 'vrijen op commando' maar dan hebben we natuurlijk wel de meeste kans!
Ik hoop dat jullie tips hebben voor ons.

Liefs, Anna

P.s: ik wil alle zwangeren nog even van harte feliciteren, hoop dat alles goed blijft gaan!

HOi anna,

Op www.zwangerschapstesten.nl kun je ook op ovulatietesten klikken en op meest gestelde vragen, daar kun je lezen hoe of wat.

Ben zelf vandaag ermee begonnen dus ik kan je mijn bevindingen niet vertellen.

Succes, groetjes Po

Hoe werkt een ovulatietest?

De ovulatietest detecteert LH (Luteinizing Hormone) in urine. De primaire functie van LH is het vrijgeven van een rijpe eicel in de eierstokken.

De snelle stijging in de hoeveelheid LH in de urine, de “LH piek ”, is het signaal van de start van het ovulatie proces. LH is altijd aanwezig in de urine, maar tijdens de piek is de hoeveelheid 10-20 maal hoger dan de normale hoeveelheid.

Deze piek duurt 1-2 dagen, daarna daalt de LH snel naar de normale hoeveelheid. De ovulatie vindt plaats 20-44 uur na de LH piek. Dit is de meest vruchtbare periode van uw menstruatiecyclus.

Wanneer te beginnen met testen?

Bereken de gemiddelde lengte van uw menstruatiecyclus. Indien u een onregelmatige cyclus heeft, gaat u uit van de kortste cyclus. De onderstaande tabel leest u als volgt:
• In de linkerkolom zoekt u de gemiddelde lengte van uw menstruatiecyclus.
• In de rechterkolom vindt u de dag waarop u het beste kunt beginnen met de ovulatietesten. Hierbij telt de dag dat uw menstruatie begonnen is, als dag 1.

Gemiddelde Cyclus Begin met testen op dag
25 7
26 8
27 9
28 10
29 11
30 12
31 13
32 14
33 15
34 16
35 17
36 18
37 19
38 20

Hoe lang door te gaan met testen?

Vanaf de dag dat u begonnen bent met testen, voert u elke dag een ovulatietest uit en gaat door totdat u een positief resultaat vindt. Dit kan 5 tot 15 dagen duren en dit kan per cyclus verschillend zijn.

Het moet trouwens www.zwangerschapstesten.nu zijn.

Liefs PO

Terug
Bovenaan