Vraagje

Hi Meiden,

Ik heb afgelopen maandag mijn curretage gehad (die me enorm is meegevallen) alleen hadden ze wat problemen met het vinden van de juiste bloedgroep.
Nu bleek dat ik o-positief was met ontzettend veel antistoffen.
Er is ook enrom veel weefsel weggehaald.
Nu vraag ik me af antistoffen kunnen toch een reden zijn voor een miskraam of maken we dat allemaal aan? Ik hoorde dit toen ik uit de narcose kwam dus echt veel reaktie heb ik niet kunnen geven en ik moet volgende week op nacontrole dus dan ga ik het sowieso vragen. Maar misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

Groetjes,

Corna

Hoi Corna,

Gelukkig is de curettage je mee gevallen en heb je dat achter de rug. Ik kan je verder niet helpen met je vraag, maar ik wilde je graag even sterkte wensen!! En doe het vooral rustig aan!!

Liefs Nanda

Hoi Corina,

Helaas weet ik geen antwoord op je vraag. Ik ben blij dat de curetage mee gevallen is.Nu begint het verwerken weer. Maar ik vind het slim dat je het straks navraagt bij de gyn. Misschien is er nu bij hem ook een lichtje gaan branden, en krijgen jullie eindelijk antwoord op de vraag waarom het steeds mis gaat. Wat heb jij trouwens vlot een nacontrole. Dat duurde (bij mij)  bij de eerste mk 3 weken, en in april 2,5 week.
Heel veel sterkte de komende tijd! Ik denk aan je!

Groetjes, Kat

whhhhhhhhhhaaaaaaaaa!! je wil niet weten hoe lang ik erover gedaan heb om dit antwoord te schrijven, wat een drama, maar ik wilde wel even reageren.

Ben alleen even kwijt of je o negatief of positief bent. Als je o negatief bent kunnen de rhesus antistoffen je kindje afstoten, maar die antistoffen moet je dan wel aangemaakt hebben, dit kan doordat je al een kind hebt gehad die positief was, maar dan krijg je altijd een prik na die bevalling. Verder is bloedgroep 0 een bloedgroep waarbij je  rode bloedcellen  geen antigenen hebben, hierdoor maak je heel veel antistoffen aan, tegen A en B,  maar dit is alleen een gevaar als je bijvoorbeeld verkeerd bleod binnenkrijgt via bloedtransfusie. Voor je kindje/zwangerschap is dit geen probleem, aangezien die bloedcellen niet naar het kindje zelf  gaan, en de antistoffen niet  door de placenta heen gaan.  Verder heb je nog een aantal bloedgroep soorten, waar van ik zo niet kan zeggen dat die kwaad kunnen en of je die hebt. Waarschijnlijk heb je een afspraak bij de gyn over zo'n 2 weken?? Dan zal ik het als ik jou was even vragen, maar ik denk niet dat dat de oorzaak kan zijn.

Zo hoop dat ik je een beetje een duidelijk antwoord heb gegeven. Ik werk op een ziekenhuis lab dus weet er wel wat van, dus als je meer vragen hebt, en ik niet gek word van de computer problemen op deze site wil ik ze met liefde beantwoorden (zover ik kan natuurlijk!!)

Heel veel sterkte!!

kus Patricia

Terug
Bovenaan