vraagje

Hallo,

Ik heb 3 november een miskraam gehad. Ik heb het allemaal een plekje kunnen geven. Maar iedereen vind het maar gek dat ik er zo snel "overheen" ben. Ik denk er heus nog wel aan.
Maar goed....

Ik ben in het ziekenhuis geweest op 3 nov. En het vruchtje was er al uit. Nu heb ik het advies gehad om een menstruatie te wachten om het weer te proberen.
Dat wilde we ook doen maar het is toch gebeurt dat we sex hebben gehad zonder voorbehoedsmiddel. En ik krijg nu alle symptonen weer die ik al heel lang niet heb gehad.
Ben ik nou weer zwanger? Is dit heel erg? Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs maddox

Hoi,

Wat erg dat het mis is gegaan Ik weet helaas ook wat het is.
Mijn verloskundige (eerste kennismaking met hem had ik me anders voorgesteld!). zei dat over een maand het licht weer op groen zou staan. Ik dacht toen ook, ja, ja, maar niet voor mij!   Het schijnt dat ze dat adviseren zodat ze beter kunnen berekenen hoever je zwanger bent, wanneer je weer zwanger wordt.
Toch heb ik ook wel ervaren dat mijn lichaam wel wat uit balans is geraakt, terwijl het bij mij na 6 weken al mis ging en de natuur zelf zijn werk heeft gedaan en er verder geen complicaties ofzo waren.
Je schrijft dat je het al wel een plekje hebt gegeven. Mijn evaring is dat dit heel erg wisselt bij mij. Soms denk ik dat ik het geaccepteerd heb, maar soms komt het behoorlijk weer boven en denk ik erover na dat ik nu dus bijv. 7,5 maand zwanger zou zijn geweest!! Dit heeft natuurlijk ook te maken met dat het tot dusver nog niet weer gelukt is.
Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Je lichaam geeft zelf wel aan of hij er weer klaar voor is!
Kan je wel adviseren om gebruik te maken van dit forum want je kunt er heel veel aan hebben.
Zo, heel verhaal. Sterkte met alles en ik hoop dat het al weer raak voor je is hoor!! (hoor je wel eens dat wanneer je zwanger bent geweest je kans hebt extra snel weer zwanger te worden).

Groetjes Ineke

Hoi ineke,

Ja ik heb het zeker een plekje kunnen geven. Maar kan me ook zeker voorstellen dat je dat nog niet hebt kunnen doen. Gelukkig is iedereen verschillend en kan de een de ander een beetje steunen. Ik heb er ook zeker veel gehad (aan het forum). Ik zat in het juni forum en die meiden daar, nou in 1 woord geweldig, zoveel steun.

Ik hoorde laatst inderdaad dat als je net zwanger bent geweest dat je sneller weer zwanger kan raken.

Nou weet ik het natuurlijk nog niet zeker dat het zo is. Want het kan natuurlijk ook een megamenstruatie zijn die in de weg zit. Maar goed ik had afgelopen weekend zo hetzelfde gevoel als toen. Heel gek. Alsof het me ingefluisterd werd.

Nou succes met alles en misschien zie ik je nog wel verschijnen op dit forum.

liefs maddox

Hoi ineke,

Ja ik heb het zeker een plekje kunnen geven. Maar kan me ook zeker voorstellen dat je dat nog niet hebt kunnen doen. Gelukkig is iedereen verschillend en kan de een de ander een beetje steunen. Ik heb er ook zeker veel gehad (aan het forum). Ik zat in het juni forum en die meiden daar, nou in 1 woord geweldig, zoveel steun.

Ik hoorde laatst inderdaad dat als je net zwanger bent geweest dat je sneller weer zwanger kan raken.

Nou weet ik het natuurlijk nog niet zeker dat het zo is. Want het kan natuurlijk ook een megamenstruatie zijn die in de weg zit. Maar goed ik had afgelopen weekend zo hetzelfde gevoel als toen. Heel gek. Alsof het me ingefluisterd werd.

Nou succes met alles en misschien zie ik je nog wel verschijnen op dit forum.

liefs maddox

Hoi,

Jammer dat het niet goed is gegaan.. En ik kan me heel goed voorstellen dat het voelt alsof alles een plekje heeft gekregen. Dat dacht ik ook. Ik ben erg nuchter van mezelf, kon vrij makkelijk zeggen dat de natuur het zo gewild heeft en dat het gewoon niet goed zat, maar toch heb ik het er nog best wel moeilijk mee gehad.

Wij waren half sept 10 weken zwanger en bij onze eerste vk controle bleek er alleen een lege vruchtzak gegroeid te zijn. Het was een grote teleurstelling, we hadden ons erg op ons eerste kindje verheugd.

Half oktober vertelden goede vrienden van ons dat zij hun eerste kindje verwachten.. en toen ging het mis. Een paar dagen tranen met tuiten gehuild. Inmiddels gaat het beter, maar toch kan ik er nog regelmatig even aan denken en mis ik het zwanger zijn en het uitkijken naar de uitgerekende datum. Maar goed, het komt allemaal wel in orde!

Pas goed op jezelf! Het kan best zo zijn dat er nog een tijd aan komt dat je er iets meer last van zult hebben.
En zwanger raken kan in principe weer als je een eisprong hebt gehad. Het is alleen moeilijk om te bepalen wanneer dit gebeurd. Bij mij was mijn cyclus meteen weer als vanouds. Ze adviseren alleen om een ongi af te wachten, zodat ze de termijn kunnen bepalen.

Groetjes, Harma

Hoi,

Tja, jammer hé, een miskraam. En ja, iedereen reageert daar anders op.
Het is maar net wat je er allemaal bij denkt, heb ik gemerkt. Ik heb in
oktober een miskraam gehad en ben nu weer redelijk op de rit, al zijn
er wel moeilijke momenten. Is ook vrij normaal volgens mij.

Maar wat betreft je vraag: Mijn gynaecoloog moest zelfs een beetje
lachen om die wacht-regel. Hij vertelde dat een echoscopie het probleem
van hoe lang je nou precies zwanger bent HEEL goed kan ondervangen.
Verder vertelde hij dat er vroeger zelfs werd aangeraden EEN JAAR LANG
niet meer zwanger te worden!!!!! Kun je het je voorstellen??? Gelukkig
is dit achterhaald!!

Maar goed, als je wel zwanger bent: Lekker van genieten zou ik zeggen! Maak je geen zorgen!!

Liefs, Sisi.

Hoi Maddox,

Fijn dat je dit forum gevonden hebt! En fijn om te horen dat het weer beter met je gaat. Hou er wel rekening mee dat je af en toe een terugslag krijgt. Ik dacht het dit keer ook goed verwerkt te hebben, maar ben er een paar keer achter gekomen dat het toch bij je blijft.
Het zou idd kunnen dat je weer zwanger bent. Spannend! Ik hoop het voor je. Ik weet helaas ook dat je lijf je heel erg voor de gek kan houden. Na mijn mk heb ik het een paar keer gedacht dat het weer raak was. Maar helaas, het heeft 6 maanden geduurt. Als het wel zo is dat je weer zwanger bent is dat niet erg hoor! Ik ga ervan uit dat er geen medische reden is om een tijdje te wachten met zwanger worden. Dan had de gyn/ vk het je echt wel verteld. Meestal vinden ze het prettig dat je een maand wacht, omdat ze dan een NOD hebben om mee te rekenen. Maar mijn gyn zei de laatste keer: Meid, daar hebben we een echo apparaat voor! Als jij denkt dat het goed is voor jou om alweer zwanger te raken, ga je gang. (wel wachten tot de bloeding gestopt is natuurlijk)
Ik ga heel hard voor je duimen!

Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

Hoi,

Als je echt weer zwanger bent alvast voorzichtig gefeliciteerd. Hier ook zo'n mama die iedere keer na een mk gelijk zwanger raakte. Niets eerst menstrueren, dat lukte gewoon niet. Nou moet ik ook zeggen dat we er ook bewust voor gekozen hebben om niet met voorbehoeds middelen te werken, om de druk te minimalizeren.

Ik heb 5 mk's achter de rug en alleen na de eerste die gecurreteerd is heeft het ruim een jaar geduurt voor de volgende zwangerschap. Maar direct na de volgende mk weer zwanger van een gezonde dochter. Direct daarna nog een dochter en toen helaas twee mk's achter elkaar. Weer een gezonde dochter, nog een mk en toen nog een gezonde zoon, met een kleine hartafwijking.

Ik ben gelukkig gezegend met 4 mooie kinderen, maar het is een enorm stressvolle tijd geweest. Ben wel blij dat ons gezin klaar is...

liefs lin

Terug
Bovenaan