Vraagje

Hoi,

Ik ben nieuw hier. Ben vanochtend voor een echo geweest en helaas... de zwangerschap was 4 wk geleden al gestopt zonder bloedverlies. Ik word donderdag gecuretteerd. Nu is mijn vraag: kun je een aantal dagen na de curettage (en je bloed nog steeds) tampons gaan gebruiken of is het beter van niet (i.v.m. infectie).

Ik ga volgende week nl. op vakantie (zon zee strand) en dan is het natuurlijk niet zo handig om met maandverband te gaan lopen.

Wie heeft ervaring hiermee?

groetjes

Hoi Ria,

Ten eerste sterkte met je verlies! Ook ik heb een mk gehad en na vier weken bloedverlies ben ik alsnog gecurreteerd, daarna heb ik niet lang meer gebloed, maar ze adviseren om toch eerst maandverband te gebruiken zodat je baarmoeder(mond) rust krijgt. Zodra je gewone menstruatie weer volgt kun je weer tampons gebruiken. Dit is wat ze mij hebben verteld, maar ik denk dat jij in het ziekenhuis ook wel het een en ander te horen krijgt.

Ik wens je heel veel sterkte en ik zal even aan je denken

Gr. Vriendje

Bedankt vriendje voor je snelle reactie.
Ik zal inderdaad in het ziekenhuis ook even vragen wat het beste is. Ik hoop echt dat het bloeden meevalt. Want op vakantie is het niet echt handig. Ondanks dat dit een verdrietige periode is, probeer ik er volgende week wel van te genieten! (al lijkt het nu nog moeilijk voor te stellen)
Gelukkig kan ik het hier een beetje van me afschrijven.

Liefs Rianne

Hallo,

Ten eerste heel veel sterkte gewenst om dit verlies te verwerken!

Bij mij werd gezegd dat ik na een week ongeveer weer tampons mocht gebruiken als ik dan nog bloedde.
Ik vond het zelf helemaal niet prettig om ze te gebruiken zo snel na de curettage, na een maand vond ik het pas weer prettig. Het deed geen pijn om ze in te hebben maar het voelde gewoon niet prettig.

Ze zei dat je op vakantie gaat, ik wil je veel plezier wensen maar vergeet ook niet dat je dit heb meegemaakt. Ik zelf ben drie weken na de ingrep op vakantie gegaan en we hebben het heerlijk gehad maar we hebben niet meer aan het verlies gedacht en dus ook niet begonnen met verwerken, na de vakantie heb ik echt een klap gekregen toen het dgelijkse ritme weer inging.

Veel sterkte voor de toekomst! Gr. Roos

Hallo,
ik ben een tijdje niet op dit forum geweest omdat ik toch een beetje afstand wilde nemen. Nu ik jouw verhaal lees moet ik toch even reageren.
Ik heb zo'n 8 weken geleden een MK gehad en dat was tijdens mijn vakantie, in dezon, op het strand en in de zee dus. Alles is heel natuurlijk verlopen, ben thuis ook pas weer contact met HA op gaan nemen, gelukkig heb ik nergens last van gehad. maar wat ik wil zeggen.....ik heb al die tijd tampons gebruikt! Ik weet niet hoe ik het gehad zou hebben als ik die niet gebruikt had, dan was ik zeker niet naar het strand gegaan en had ik helemaal nergens van kunnen genieten.
Meid, gebruik wat jezelf het prettigst vind, maaar sta er wel een beetje bij stil want je moet dit wel verwerken.
Alvast fijne vakantie,
Sandra

Terug
Bovenaan