Vraagje

Hi Clear Sas,

Ik heb in twee maanden tijd twee miskramen gehad, de eerste na 12 weken zwangerschap en de tweede na zes weken zwangerschap.
Na beide miskramen was er volgens resp. de gynaecoloog en en de huisarts GEEN reden voor mij om te wachten met zwanger worden.
Ik heb voor mezelf toen besloten om na de tweede miskraam een menstruatie af te wachten. Ik was immers na de eerste miskraam gelijk weer zwanger geworden.

Wachten op je eerste menstruatie na de miskraam, ook al is het niet leuk,   is denk ik wel beter, niet alleen omdat je lijf dan niet gelijk weer in een nieuwe zwangerschap gestort wordt, maar vooral omdat je ook geestelijk iets moeilijks moet verwerken.

Sterkte!

Shanaz

Heel vervelend maar waar. Zoals ik al had verwacht is de miskraam sinds vandaag een feit. Is het normaal dat je veel stolsel en bloed verliest. Het is net of het een tweeling was die nu beiden mijn lichaam verlaten. Moet ik nu ook de verloskundige bellen? Donderdag heb ik een afspraak. Kan ik die gewoon afwachten?

Op zich was jij best snel weer zwanger na je miskraam. Het is dus gelukkig niet zo dat je lichaam iets van drie maanden moet herstellen.

Gr. clear sas

Hoi Clear sas,

Vervelend dat je een mk hebt gehad. Sterkte met het verwerken ervan.

Je mag overigens meteen weer zwanger worden. (mag pas weer klussen zodra de bloedingen weg zijn ivm infectiegevaar). Ik was 3e maand na mk weer zwanger en toen 2e maand na 2e mk. Gyn zegt dat er geen reden is om niet meteen weer zwanger te mogen raken. Je moet er wel zelf emotioneel aan toe zijn.

Sterkte en ik hoop dat je snel gezond zwanger bent.

groeten,
Dion

quote: clear sas reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2007 13:36:29'));

Heel vervelend maar waar. Zoals ik al had verwacht is de miskraam sinds vandaag een feit. Is het normaal dat je veel stolsel en bloed verliest. Het is net of het een tweeling was die nu beiden mijn lichaam verlaten. Moet ik nu ook de verloskundige bellen? Donderdag heb ik een afspraak. Kan ik die gewoon afwachten?

Op zich was jij best snel weer zwanger na je miskraam. Het is dus gelukkig niet zo dat je lichaam iets van drie maanden moet herstellen.

Gr. clear sas

Wat vervelend dat je dit moet doorstaan. Neem je tijd en rust vooral heel goed. Probeer het een plekje te geven en ga er dan lekker weer voor!
Lichamelijk maakt het volgens mij niet zo heel veel uit, maar je moet vooral zorgen dat je er geestelijk weer voor open staat om zwanger te raken en de miskraam kunt relativeren.
Opnieuw zwanger zijn is emotioneel na een miskraam al moeilijker, maar als je de miskraam nog niet hebt verwerkt helemaal.

De stolsels zijn overigens normaal. Mij is altijd verteld dat zolang het voor jou niet als abnormaal veel bloedverlies voelt, het goed gaat.
Als jijhet gevoel hebt dat je wel heel veel bloed verliest, dan moet je bellen.

Succes en sterkte

gr mama van MD

Rot voor je dat je dit hebt moeten meemaken.
Zoals geloof ik al hierboven is gezegd  mag je lichamelijk gezien meteen weer zwanger worden maar vergeet het geestelijk niet. Ik durfde het niet meteen weer en heb 2 menstruaties afgewacht, toen was ik er weer aan toe. Wat ook wel dubbel was want aan de andere kant wilde ik het liefst meteen weer zwanger worden. Toen we er weer voor gingen was ik meteen zwanger!
Succes en sterkte!
xxx Tara

volgens mij kun je het beste wachten op je eerste ongesteldheid.
En uiteraard wanneer je er qua gevoel weer klaar voor bent.
Na je miskraam moet alles ff weer op gang komen.
Je weet dan ook of je cyclus weer normaal loopt.
Kunt ook beter inschatten wanneer je het beste kunt klussen..
En ik blijf daarbij dat alle vk's, ha's en gyn het niet voor nietsw zeggen. Wacht eerst een ongi af.
Maar goed dat ben ik.

hai,
Wat naar dat je dit mee moet maken. Het is erg moeilijk en heeft tijd nodig. Wij hadden niet speciaal gewacht, maar tussen de miskramen zat telkens een menstruatie. Achteraf was dat wel lekker, een nieuwe zwangerschap brengt ook weer veel onzekerheid met zich mee en daar moet je wel weer aan toe zijn.

W.b. het bloedverlies: ik heb zelf helaas een mk met complicaties gehad. Dit kwam door te heftig bloeden, waardoor ik met de ambulance met toeters en bellen naar het zh moest. Dit was al ruim twee weken nadat ik dacht dat ik de mk gehad had, maar mijn baarmoeder bleek niet schoon. Het was plots alsof de kraan openging, binnen enkele seconden stroomde het bloed door mijn maandverband en was mijn hele broek nat. Ik heb me uitgekleed op de douche, en ik stond voor ik t wist in een plas van wel een meter breed. Bloedverlies met stolsel is heel normaal, zolang je maandverband het op kan vangen hoef je je geen zorgen te maken. En anders altijd even bellen, de vk kan dan even kijken en beoordelen of het niet te veel is.  

Heel veel succes verder! Liefs Soela  

Terug
Bovenaan