vraagje

hallo allemaal,

Ik zag bij het verschonen van onze zoon van 7 weken dat zijn poep een beetje slijmerig was. Geel met draden slijm. Kennen jullie dit? Betekent het gewoon verkoudheid, zoals in het Groeiboekje staat?

En nog iets anders. Hoe kolven jullie op tegen de vraag. Ik bedoel: hij drinkt zo om de 3 a 4 uur en dat gaat prima, maar ik wil af en toe ook wat kolven voor als ik eens een avondje weg wil. Zo kan ik het invriezen.Maar na een voeding kanik nog maar zo'n 10 a 20 cc eruit krijgen. Dan is het echt op. En als ik tussen 2 voedingen door kolf, heb ik vaak niet genoeg voor hem voor de volgende voeding. Zo kom ik natuurlijk nooit aan een paar flesjes vol!

Vraag 3: ik geef dus borstvoeding, maar hoe "slecht" is het om 1 voeding per dag te vervangen door kunstvoeding. Haal je daarmee meteen het hele goede effect van de borstvoeding weg? Zoiets hoorde ik laatst! Iemand zei dat als je een keer per dag je borstvoeding vervangt door kunst, dat je dan de borstvoeding voor niks geeft omdat je het hele effect hiervan door die kunstvoeding verloren laat gaan en dat je dan dus net zo goed alleen nog maar kunstvoeding kan geven.

Okee, dat waren drie vragen waar ik al een tijdje mee rond loop. Ben echt heel benieuwd naar jullie ervaringen en advies!"

Alvast bedankt!

Groeten Sascha
 
Hi Sascha, ja herken ik, heeft onze zoon ook gehad. Hij snotterde uit zijn neus maar had ook draderige slijmerige poep die soms geel soms groen was. Geen probleem hoort bij de verkoudheid.
 
Als je king een verhoogd risico heeft op allergien, bijvoorbeeld doordat jij of de vader allergisch zijn kun je het beste 6 maanden volledige borstvoeding geven!
Alleen als je straks weer gaat weken is dat bijna niet te doen.. als het je wel lukt om af te blijven kolven op werk vind ik dat echt heel knap!
Dat je net goed alleen kunstvoeding zou kunnen geven als je een voeding vervangt voor kunstvoeding is in zoverre waar, dat het voor allergiegevoelige baby's niet goed is om iets anders binnen te krijgen dan borstvoeding, maar voor kinderen die niet allergiegevoelig zijn is het zowiezo goed om borstvoeding binnen te krijgen ook al krijgen ze een keer per dag kunstvoeding!!
 
Inderdaad de slijmdraden horen bij de verkoudheid, niks aan de hand. Pas als de poep ook gaat stinken(rottingslucht) dan wijst het op een darmprobleem.
Geef je borstvoeding uit twee borsten? Zo niet dan kun je ook wat afkolven uit de ander. Als je dit wat langer volhoud dan gaan je borsten vanzelf meer aanmaken en kun je steeds wat extra afkolven.
Een keer nepvoeding geven kan geen kwaad. alle keren dat je kindje borstvoeding krijgt zijn meegenomen. Zelfs als je het half om half zou doen is het nog altijd beter dan niet. Dan het hele borstvoeding geven dan voor niks is is onzin. Let wel dat je dan die voeding wel afkolft als je nepvoeding geeft omdat anders je produktie achteruit gaat.
 
Ieder bv die je geeft is goed.

Ik heb mijn voorraad aangelegt door na de voeding te kolven. En eerst kolfde ik idd maar weinig. Maar ik deed het na iedere avond voeding en ochtend voeding op die manier word de vraag gestimuleerd en als je dat volhoud zal je na enkele dagen meer kolven.

Nu drinkt ze nog maar 3 voedinge per dat (15 maanden) en kolf ik na het avond eten een voeding dat is ongeveer 80 cc en dat 2x voor bij oma.


Als je tussen de voedingen door kolft zal je kindje niets te kort komen met een uur is je bv voorraad weer op peil en word zo goed als meteen aangemaakt zodra de kleine drinkt.

Als het lukt om alleen bv te geven zal ik daar voorkiezen is altijd beter. Maar het is niet waar dat je het voor niets doet als je 1 voeding vervangt hoor.

Succes
 
Een van de voordelen van borstvoeding is dat je baby beter beschermd is tegen ziektes vanwege afweerstoffen die in de melk zitten. Als je een borstvoeding vervangt door flesvoeding, krijgt je baby toch nog afweerstoffen van de andere borstvoedingen en zijn deze dus niet voor niets!
 
hihi leuk dat je dat schrijft krijgt afweerstoffen van de moeder door bv. Volgens mijn schoonmoeder krijgt ze juist mijn ziekte kiemen van de bv als ik ziek ben waardoor ze zelf ook ziek zou worden.

sorry was ff een offline praatje
 
's morgens zitten je borsten meestal wat voller en dan zou je dus misschien meer kunnen kolven? Mijn kindje heeft 'smorgens voldoende aan 1 borst en ik kolf de tweede voor in de vriezer.

Door vaker aan te leggen of wat vaker te kolven stimuleer je je borsten en zul je merken dat je productie vanzelf omhoog gaat. Het duurt misshien een paar dagen. maar het komt hoor
 
Terug
Bovenaan