vraagje

Laten jullie je baby zelf komen voor zijn voeding of halen jullie je baby naar een bepaalde tijd.
En zijn ze dan ook sneller in een dag en nacht ritme?
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Groetjes van een moeder van een zes weken oude baby

ik heb er altijd wel een beetje regelmaat in gebracht bij Kim. Is voor jezelf ook lekker en ze wennen op den duur aan het ritme. Zelfs nu ze bijna 4 mnd is laat ik er ongeveer 4 uur tussenzitten ('s nachts niet natuurlijk dan slaapt ze gelukkig door). Maar het ligt ook aan je kindje natuurlijk. als ze lekker slaapt, laat ik haar liggen!

succes
sandra

hallo mijn dochterje is nu 3 maanden
en ik maak haar ook wakker behalve 'snachts natuurlijk ze slaapt nu door sinds 3 weken.ze krijgt om de 4 uur voeding.7.15 uur 11.30 uur 15.30uur 19.15 uur en om 23.00uur.er kan we eens een half uurtje in zitten.zelf heb je ook niet honger op iedere keer precies de zelfde tijd maar kan daar ook wel eens een half uurtje inzitten
groetjes joyce

Ik heb ze allebei altijd op verzoek gevoed. Vooral in het begin is dat belangrijk om je voeding goed op gang te brengen. Later zal je dan niet zo gauw het probleem hebben dat je voeding terugloopt.

Een ritme kwam er vanzelf wel in na een aantal weken. Mijn jongste dronk toen ze een maand of 2 was in 5 minuten een borst leeg en was daarna weer 3-4 uur tevreden. Overigens kun je rond de 6 weken wel regeldagen verwachten: dan wil je kindje vaker drinken. Na een paar dagen vaker voeden maak je dan weer meer melk en komt er vanzelf weer een ritme in.

Ik ben zelf niet zo van de schema's. Ik eet en drink ook als ik honger heb :)

Groetjes,
Pauline

Terug
Bovenaan