vraagje

Mijn dochtertje is inmiddels 4 maanden geworden. We gaan langzaam beginnen met fruit/groente (iov.cb); misschien een rare vraag; maar moet je na een fruit/groentehapje je kindje ook een boertje laten doen? En tot wanneer moet je dat bij flesjes nog doen?? Sorry als het een domme vraag is hoor, maar dat zit ik me net te bedenken.
Weten jullie ook wanneer je van 5 naar 4 flesjes mag overgaan, of moet je dat ook iov. cb doen?
Kunnen ze met 4 maanden ook weer last krijgen van hun darmpjes als ze aan fruit/groente gaan beginnen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Domme vragen bestaan niet hoor dus stel ze gerust.

Ze hoeven niet perse een boertje te doen na het fruit eten. En ja een boertje laten na de fles gaat meestal vanzelf en door ze omhoog te houden gaat het wat sneller.
Dus boert je meisje altijd gewoon laten doen.
Hier hadden ze gezegt als je bv geeft laten ze geen boertjes na de voeding nou ze is nu 8 maanden en boert nog steeds na iedere voeding als een volwasen vent';-)

Je kan overgaan naar de vier voedingen als je meisje haar groente en fruit goed eet nu is dat bij voeding en is de fles nog haar hoofdvoeding. Straks gaat ze meer vast voedsel eten en drinkt ze minder.

Van fruit kunnen ze krampjes krijgen. Ik weet niet of je meisje vaak krampjes had. Maar bouw het fruit eten dan rustig op. Een paar dagen appel, paar dagen peer. Dan kan je die twee eens mengen. Probeer je weer een nieuwe smaak eerst weer een paar dagen alleen geven.

Hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes joyce mama van Mara
 
Je kan overgaan op 4 flesjes als je dochter zelf aangeeft dat ze die laatste fles niet meer nodig heeft,dus als je haar daarvoor wakker moet maken,en dat ze dan na 3 slokjes weer in slaap valt.Om haar dan de nacht door te krijgen kun je eerst de late fles gaan vervroegen en er rijstebloem in te doen.Als ze dan een half jaar is ongeveer kun je naar 3 flessen gaan,en dan vervang je dus 1 fles door groentehap met aardappelen/rijst
 
Hallo

Ik laat mijn zoontje niet boeren na fruit of groente. Hij zit al een tijdje op vier flessen, ik heb het zelf gewoon geprobeerd, je moet doen wat je als moeder aanvoelt hoor, want het cb zijn niet zo happig in bepaalde dingen. Ik mocht eerst geen fruit geven, pas bij zes maanden, heb het wel gewoon gedaan en hij doet het er prima op.

gr. Mama van thomas
 
Terug
Bovenaan