Vraagje!


Hallo allemaal

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Sinds 5,5 maand ben ik de trotse mama van Alessia.
Tot 5 mnd heeft Alessia volledige borstvoeding gekregen, ik geef nog steeds bv, maar op de dagen dat ik de hele dag werk krijgt ze de kant en klare melk van de Nutrilon.
De reden daarvoor is dat ik het allemaal niet meer trok, ik werk op donderdag en vrijdag de hele dag en moet dan in totaal 1200cc afkolven ( 3x 200cc per dag) en hoewel ik genoeg kolfde stond het me tegen want het leek wel of ik alleen maar daar mee bezig was ipv met andere dingen.
Invriezen was geen optie meer want Alessia wou het simpelweg niet, dus besloten om die 2 dagen kant en klare melk te gebruiken, geen stress meer voor mij!!
In ieder geval geef ik dan de ochtend en als ik terug ben van het werk wel weer bv.
Nu wil ik onderhand eens beginnen met bijvoeding, als ik aan het eten ben, grijpt Alessia het eten van mijn bord af en het lijkt gewoon of ze er aan toe is.
Maar hoe pak ik dit aan?
Hoe begin ik hiermee, ik vind dit zo moeilijk!!
En wat als ze het niet wilt?
Ik word er erg onzeker van en hoop dat andere mama`s suggesties hebben over wat ik moet doen.

Hoop dat ik gauw wat terughoor!

Liefs Sarah supertrotse mama van Alessia 16/10.

Ps Alessia was bij de laatste weging 6110 gr en dat was 2 weken geleden.
 
Hoi Sarah,

Er zijn verschillende manieren om vast voedsel te introduceren.
Gepureerd en dan naarmate ze ouder worden steeds groffer.

Maar tegenwoordig is de "Rapley-methode" een hele goeie manier om vast voedsel bij baby's te introduceren. En er wordt aangeraden om bij 6 a 7 maanden hiermee te beginnnen. Je biedt het kind dan stukjes fruit en groente aan en het kind eet uit het vuistje. Je kunt hier alles over lezen op www.borstvoeding.com. Hier in Nederland is het Stefan Kleintjes die het promoot. En hij heeft een boek erover geschreven: "van Borst tot boterham".....
Succes ermee.
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan