Vraagje

Hoi,

volgens mij is pap wel degelijk bijvoeding. Ook de rijstebloem pap voor vanaf 4 maanden. De pap voor oudere kinderen (vanaf 7 maanden) bevat ook vezels en granen en zijn dus eigenlijk een broodvervanger.

groetjes,

Desiree

hoi,

Het klopt wat mamavanrosa zegt; papvoeding is bijvoeding.
Ik weet niet waarom je deze vraag stelt?
Normaal gesproken zijn de darmpjes van een baby pas rond 6 maanden gerijpt en dan is bijvoeding geschikt.
Ook papvoeding hoort daarbij!

groetjes Linda

Mijn zoontje is nu bijna vijf maanden en wordt verdacht van koemelkallergie. Dus met bijvoeden moeten we wachten tot de zes maanden. Hij krijgt nu vijf voedingen van 200 cc
Nu is het al een aantal dagen zo dat hij de fles van 22.30 heel slecht drinkt (120 cc normaal gesproken dronk hij met gemak 200 cc) . Ik  moet hem ervoor wakker maken.  Ook de 1e voeding om 7.00 drinkt hij slechter.
Ik wilde dus eigenlijk proberren om naar vier voedingen te gaan, met in de laatste dus een paar lepels nutrix of zo. Maar als het bijvoeding is, hoef ik dat dus niet te doen.

Hoe is jullie ervaring laatste fles met of zonder pap?? Ben benieuwd naar jullie reacties

Hallo of het echt onder bijvoeding valt weet ik niet maar mij werdt aangeraden door het cb om pas 6 maand met fruit/groente te beginnen. Met rijstebloem mocht ik al wel beginnen. Om mij heen en op het forum lees ik dat heel veel mensen dit er door doen de laatste voeding. Mijn dochter drinkt pepti voor koemelkallergie. ik heb het heel rustig opgebouwd, met eerst een theelepeltje. Ze kreeg er geen last van maar slaapt er helaas ook nog niet echt op door. Mij werd wel aangeraden om er overdag mee te beginnen zodat je eventuele reactie erop beter ziet.

Hoi prutske,

Pap is wel degelijk bijvoeding. Alles wat je anders geeft dan melk is bijvoeding.
Gezien het feit dat je ook net bent overgstapt van de pepti naar de Nutramigen zal ik je willen adviseren om met pap te wachten.

De reden dat je wacht met het geven van bijvoeding tot een kindje 6 maanden is omdat bij die leeftijd de darmpjes over het algemeen voldoende zijn uitgerijpt om andere voeding dan melkvoeding te verteren. Ook is dan de doorlaatbaarheid van de darmpjes minder groot waardoor niet meer zulke grote eiwitstukjes door de darmen naar het bloed kunnen overgaan. Het zijn juist de grote eiwitstukjes die een allergie kunnen veroorzaken.

Geef je een kindje eerder bijvoeding is de kans dat ze een allergie ontwikkelen groter, hebben ze al een allergie is de kans groter dat ze vor meerder stoffen een allergie gaan ontwikkelen.

Je schrijft dat je de pap wilt geven om zo ervoor te zorgen dat je zoontje door gaat slapen. Niet alle babies slapen door bij het geven van rijstebloem.

Het feit dat hij de nachtvoeding maar mondjesmaat drinkt en dan de volgende ochtend ook minder drinkt lijkt mij een teken dat hij de nachtvoeding niet meer zo heel hard nodig heeft. Nu ben ik niet zo thuis in de flessenwereld en weet ik niet hoe je van 5 naar 4 overgaat of je dan overdag meer moet gaan geven etc. Bij de borstvoeding zou ik advisren om het kindje te laten slapen misschien slaapt hij de hele nacht wel door op die laatste fles. ook zonder de pap.

Groetjes Renée

Zijn gisteren van vijf naar vier voedingen gegaan zonder nutrix, en hij heeft gisteren van 20.30 tot vanochtend 7.15 geslapen. Dus is deze nacht goed gegaan.

Bedankt voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan