Vraagje

Hallo moeders,

Mijn zoontje is inmiddels ruim 1.5 jaar oud. Toen hij 1 jaar werd viel het mij op dat je gigantisch veel leuke boekjes kan kopen om de ontwikkeling en bijzondere momenten die je met je kind meemaakt op te schrijven. Maar zodra je kind 1 wordt lijkt er wel gedacht te worden dat de ontwikkelingen voorbij zijn.

Nu kan ik niet ontkennen dat vooral dat eerste jaar een jaar is vol mijlpalen maar ik ben ervan overtuigd dat dit niet ophoudt na 1 jaar. Ik ben dan ook zelf een boekje begonnen waarin ik de grappige dingen die mijn zoontje doet en ontwikkelingen die hij meemaakt opschrijf. Mijn vraag is of jullie als moeder ook behoefte zouden hebben aan dergelijk boekje.  Ik hoor graag jullie mening.

Groeten Miriam
 
Hoi

Mijn zoontje is 2 jaar en drie maanden en ik schreef eerst ook trouw alle woordjes op en zinnetjes etc.. Maar nu komt er niet meer van (hoe graag ik het ook wil) maar ben ook hoogzwanger dus geen energie ervoor. Maar ik heb wel een boekje van consultatiebureau en daar kan je ook van alles inschrijven tot 4-5 jaar (ontwikkeling e.d.). Deze heb ik tot voor kort gebruikt. Nu probeer ik wel of te filmen of in de foto'' albums e.e.a. te schrijven.

Maar anders zou je bij het consultatiebureau moeten vragen of zelf een dagboekje bij gaan houden!

Succes
Gr. Nancy
 
Hoi hoi



Ik heb een schrift met een harde kaft gekocht om na het eerste jaar van
onze dochter in verder te kunnen schrijven. Ik schrijf niet zoveel als
in het eerste jaar, maar wel elke maand de hoogte punten. Vaak schrijf
ik als zij in bad of over de douche zit/staat. Ik moet er dan toch bij
blijven en mevrouw wil graag zelf spelen. Lijkt me voor haar erg leuk
om later terug te lezen.



Groetjes Ria

 
Hallo dames,

Ik hou al vanaf de geboorte van ons zoontje een dagboek bij in Word, waarbij ik ook de leukste diitale foto's inkopieer. Ben inmiddels al aan het vierde dagboek begonnen omdat het anders te dik werd. Nu hebben we sinds 11 weken een dochtertje (op die dag begint ook het vierde dagboek) en ik merk helaas dat ik nu minder zorgvuldig ben. Althans... alles alles ALLES ging bij mijn zoontje in het boek (van de eerste scheet tot de eerste zin) en nu is alles al zo 'bekend' dat ik veel vergeet te noteren van mij dochtertje. Maar desalniettemin wordt het een erg leuk naslagwerk voor mijn kindjes later, met al die foto's erbij.

Daarnaast hou ik een klein dokumentje bij met alle rare zinnetjes en uitspraken. Meneer is namelijk twee jaar en 4 maanden en hij zegt de meest rare dingen. "Zit jij al op schooltje?" vroeg laatst iemand hem. "Nee, ik zit op de bank" zei hij. En hij had gelijk: hij zat naast mij op de bank. Fantastisch!

Groet,

Anouk
 
Terug
Bovenaan