Vraagje

Mijn zoontje van bijna 2 heeft sinds begin van deze week een groot bed de eerste dagen ging het erg goed alleen nu lijkt het wel het omgekeerde hij wil niet slapen en ligt vaak te huilen terwijl hij het zo goed deed de eerste dagen.
Hoe hebben jullie dit aan gepakt?
En wat zijn jullie ervaringen?
Hij is de laatste dagen ook een beetje uit zijn doen hij wil niks hij is heel huilerig en snel op zijn teentjes getrapt wil niet eten,drinken enzv enzv.
Het lijkt een beetje op puberen haha.
Maar hebben jullie wat tips?

Alvast bedankt.

Groetjes miranda
 
Hoi,

is er de afgelopen dagen iets verandert bij jullie?
Heb je zijn ledikantje de eerste dagen op de kamer laten staan? of gelijk weggehaald toen het grote bed erin kwam.
Wij zijn ook aan het proberen om onze zoon on een groot bed te laten slapen, ok hij is twee jaar en 3 maanden, ik merk gewoon dat hij bang is in het groot bed, het knusse, compacte en vooral beschermende  van het ledikant mist hij nog.
wat je zou kunnen doen, is het ledikant op zijn kamer erbij zetten (is even wat krapper misschien) en hem evt. laten kiezen, want als ze elke avond overstuur in slaap vallen, komen ze ook niet voldoende tot rust en dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht.
heel veel succes, maak er geen strijd van en leg hem evt. bij grote problemen gewoon weer in zijn ledikant.
 
Hoi Miranda.Ik heb ook een zoontje van bijna 2,en hij ligt al een maand of 3 in het "grote"bed.Ik had hetzelfde probleem en ik kon door plaatsgebrek het ledikantje niet op zijn kamer erbij zetten.De eerste dagen ging het bij ons ook prima,maar inderdaad na een aantal dagen begon de ellende. Huilen en schreeuwen als hij naar bed moest,100 keer opstaan en niet willen slapen,ik had er spijt van dat ik hiermee begonnen was,want mijn zoontje sliep altijd heel goed.Ik heb toen de methode van de Nanny toegepast:
-'savonds eerst een boekje lezen, dan nog even lekker knuffelen,kusje en zeggen dat hij lekker moest gaan slapen.Bij de eerste keer dat hij huilend uit bed kwam even rustig naar hem toegaan en zeggen dat hij moest gaan slapen,nog eens lekker instoppen en dan gaan.de keren daarop geen oogcontact maken en niets zeggen en gewoon weer terug in bed leggen.EN ......HET WERKT!!! Het heeft wel een aantal dagen geduurd en heeft mij toen veel moeite en energie gekost,maar mijn zoon slaapt nu  14 uur per dag.
Het bed ritueel heb ik langzaam iets ingekort,het kijkboekje werd steeds iets dunner maar het knuffel minuutje is nog lekker gebleven. Het in bed leggen kost mij nu nog maar enkele minuten.En we genieten er samen veel van.succes groetjes Joyce Schijns.  
 
Terug
Bovenaan