vraagje..

Hallo moeders,

Ik heb even een vraagje wat jullie zouden doen/ zeggen;
Op een verjaardag was mijn zoontje aan t spelen met een autootje van " de jarige"   en nu wilde de jarige ook met dat autootje spelen, waarop ik zei " nu is hij er even mee aan   t   spelen, dat mag toch wel"   waarop een andere ouder reageerde " laat hem het autootje aan hem geven, want het is zijn autootje."    
tsja ik ben al niet zo'n zelfverzekerd type, dus denk ik gelijk dat ik fout zat. Maar wat vinden jullie, hoe gaan jullie met zulke situaties om?
Alvast erg bedankt voor je reactie!
 


Hey !
Tja, het is wel de auto van "de jarig", maar jou zoontje was er inderdaad mee aan het spelen. Ik zou in zón situatie het zelfde gezegt hebben als jij. Dat jongetje heeft vast nog wel meer auto'tjes waar hij mee kan spelen.
Als jou zoontje klaar is met spelen, dan kan hij er weer mee.
Het zou dus volgends een andere ouder zo zijn dat jou zoontje nergens mee kan of mag spelen omdat het speelgoed allemaal van de jarige is...dat vind ik grote onzin.
Dan zou je dus je eigen speelgoed mee moeten nemen...waar, waarschijnlijk de "jarige"dan ook mee wil spelen. Grote onzin dus.
Volg je me nog?....hihi
Nou in ieder geval deed je het hardstikke goed na mijn idee, dus je zoontje lekker laten spelen.
Liefs van Miena.

 
Ja zeg laat je niet op je kop zitten, heeft het kind een cadeau
gekregen soms... en anders dan moeten ze er maar "samen mee spelen" ik
weet wel dat ze dat nog niet kunnen, maar het is toch ook geen
voorbeeld om als je jarig bent alles maar te mogen.

Hoe lang spelen knderen nu daadwerkelijk met iets.

Nee hoor dat had ik ook niet gedaan ik had mijn dochter lekker laten
doorspelen en dan even later het autotje gegeven aan het andere kind
(jarig of niet)

Kinderen willen altijd met het speelgoed van de anders spelen



Dat gras bij de buren ook he hahaha



Maar makkelijker gezegd dan gedaan hoor.



Jip mmv Sarah (02 03 04) en David (13 03 06)

 
Ook als het een cadeautje was geweest dan was jouw kind er toch mee aan het spelen? Ik vind het echt gek dat jouw zoontje het autootje  moest teruggeven van de moeder van de jarige. Maar waarschijnlijk had ik er net als jij niets over gezegd, vooral omdat het op een verjaardag was met waarschijnlijk nog andere gasten. Maar ik zou denk ik de volgende keer als het weer gebeurde er wel wat van zeggen als er geen andere mensen bij waren. En misschien had ik de jarige afgeleid door met hem naar zijn nieuwe speelgoed te gaan kijken of hem een ander autootje  te geven of zo.

Moeilijk hoor, want dit blijft toch altijd gevoelig liggen.
 
ja inderdaad als uw kindje er mee speelde dan moet de jarige toch maar even wachten. als jarige is je wil geen wet!
ik vind dat je gelijk hebt. de jarige zal heus wel meer cadeaus hebben gekregen waarmee de jarige zich kon vermaken!
groetjes
 
Hoi hoi,

Je had helemaal gelijk.
Het is vaak zo dat als  het ene  kind een ander kind met iets ziet spelen dat het dan ook ineens daarmee wil spelen.
Zo gaat dat, maar het is wel goed je kind te leren dat als het andere kind (jouw kind)  eral mee aan 't spelen is de jarige in dit geval dus even moet wachten of met iets anders gaan spelen.

groetjes Belle
 
Kon het niet laten om hier op te reageren...
Als het desbetreffende autootje een net ontvangen kado was kan ik het me best voorstellen dat het jarige kind dit terug wil hebben. Heb hier regelmatig meegemaakt dat een vriendje iets van mijn zoontje kapot maakte terwijl hij dat net gekregen had. Wel zet ik bij verjaardagen, feestdagen ed de kadootjes apart zodat andere kindjes hier niet mee kunnen spelen/slopen. Zijn gewone speelgoed moet hij wel delen ondanks dat hij daar wel eens moeite mee heeft.
Ik ben dus ook zo`n moeder die het autootje terug zal pakken....
 
Terug
Bovenaan