Vraagje

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje/probleempje en ik hoor dat er meer kindjes last van hebben maar ik heb de oplossing nog niet gehoord.

Mijn dochter Isabelle van 3 jaar is qua plassen overdag goed zindelijk, ze plast keurig op het potje of de wc en geeft het ook zelf aan, daarintegen is het poepen een strijd...ze gaat huilen als ze een poepie voelt aankomen en wil niet op de wc poepen. Ze gaat er wel even op zitten maar komt al snel er weer af, als ik haar geen luier omdoe houd ze het net zo lang vol tot de keutels zo hard zijn dat ze er pijn van krijgt, dat is dus geen oplossing en dus doe ik tot nu toe elke keer een luier aan als ze een hoopje moet doen. Ik heb al boekjes voor gezen over poepen op de po/wc, heb haar een presentje belooft, een stickerkaart gemaakt maar niets lijkt te werken.

Hebben jullie tips hoe ik haar ook zindelijk krijg met haar ontlasting??

Groetjes Odette
 
Hai Odette,

Inderdaad een veel voorkomend probleem...poepen schijnt echt moeilijk te zijn voor kleintjes...vaak is het eng zo'n wc en is de luier toch veilig...wij zijn ook al een tijdje bezig en inderdaad de stickers en een afkruiskalender...met na  7 x poepen een kleinigheidje...maar helaas zonder sucses...ik denk dat het vanzelf wel komt...gewoon door blijven gaan zoals je al doet en dan komt het vanzelf denk ik, maak je er niet te veel druk over, vaak voelen ze dat aan en wordt het beladen...heb toevallig het probleem ook gezien bij mijn twee tantezegertjes....ook alle bij zo veel moeite en een paar keer zelfs een clisma toe moeten passen...Ik denk dat er geen wonderoplossing is, maar gewoon doorgaan zoals je doet en heel veel geduld hihi....het komt vanzelf...sucses....

Groetjes Sandra,
 
Mijn nichtje had hetzelfde probleem, en mijn tante heeft toen een pamper over de wc rand geplakt zodat ze op het toilet in de pamper kon poepen, toen dat lukte een klein gaatje in de pamper en dan steeds groter, het is even werk en het kost je nog even een pamper, maar wie weet werkt het, bij mijn nichtje wel, in 2 weken ging ze normaal naar de wc als ze moest poepen.
 
Terug
Bovenaan