Vraagje???


Hallo Meiden,

Ik heb even een vraagje??

Hoe doen jullie dat als je een zoontje hebt van 3 jaar oud en er komt een baby bij.

Wij krijgen straks in Maart een baby erbij en dan worden er natuurlijk kraamkadoo's mee genomen door familie en bekende, maar hoe doe je dat dan met je oudste kindje, want de baby krijgt kadootjes en de andere niet.

Graag tips hoe we dit kunnen aanpakken???

Groetjes mammajesse

 
Hoi,
Ons dochtertje was bijna 3 toen haar broertje kwam. Bij ons was het zo dat bijna alle kraamvisite ook een cadeautje voor haar mee bracht. Wel heel lief bedoelt maar ze kreeg ineens zoveel en ging er ook op rekenen. Zij mocht  de cadeautjes van haar broertje ook openmaken en als het speelgoed was mocht ze er ook mee spelen. 's Avonds legde ik het dan weer weg.   Dus laat je zoontje gewoon de cadeautjes openmaken en je zult zien dat hij ook regelmatig wat krijgt. Het loopt eigenlijk vanzelf wel.
 
hoi mama jesse,

Wij hebben net (in oktober) een 2e kindje gekregen. onze oudste is nu 2jr. Hij heeft gelukkig heel goed gereageerd op de beby ( en nog hij is echt dol op zijn broertje). Nu kun je kinderen van die leeftijd best uitleggen dat het om hun broertje/zusje gaat en dat de cadeautjes voor hen zijn. Wij hebben vaak de oudste de cadeautjes laten uitpakken en aan zijn broertje geven. Zo had hij ook een "belangrijke taak".
En daarbij komend, wij hebben nooit aan mensen gevraagt om een cadeautje mee te nemen voor ook de oudste. Hij moet dat immers ook leren met verjaardagen en zo, niet alles is voor hem, hij moet nu delen met zijn broertje (helaas voor hem, maar ja...). Maar bijna iedereen heeft automatisch een cadeautje meegenomen voor de oudste. Dus, wie weet??!
Maar bij   ons was het dus geen probleem, omdat de oudste een erg belangrijke taak had(en nog steeds heeft natuurlijk).

hopelijk heb je er iets aan. Veel plezier en succes met de 2e.

memmeh
 
Hey Brenda,

Jasper was bijna 2 en half dat Niels geboren werd en ook hij werd door de kraamvisite gruwelijk verwend. Een enkeling had alleen voor Niels iets mee.
Wij hadden voor Jasper een babypop met een flesje gekocht en hebben dat gegeven toen hij voor het eerst (oh nee, de tweede keer, de eerste keer was 's nachts om 4 uur. Toen werd hij wakker van de wasmachine) bij Niels ging kijken. We hadden dit gegeven met het oog op de flesvoedingen van Niels en het vast en zeker willen helpen van Jasper. Nu kon hij zijn "kind" ook de fles geven.
Verder hebben we hem er zoveel mogelijk bij betrokken. Helpen met badderen en verschonen, enz. Dit is prima gegaan. Natuurlijk is hij ook een week of 2 opstandig geweest, maar dat hoort erbij. er komt natuurlijk wel zomaar iemand bij die, vooral in het prille begin, meer aandacht vragen en krijgen als hijzelf. Maar ook daar komen ze overheen.
Succes met de laatste loodjes, het allemaal vast wel goed.

Groetjes Diane.
 
hoi medemamma,

Ik denk dat het belangrijk is dat jij aan de visite aangeeft wat je wil, wel of juist geen kadootjes voor de oudste.

Bij ons kreeg de oudste  alleen iets als de visite er ook echt aan had gedacht (de meeste niet).

Nu wij de derde verwachten, vraag ik de visite om juist wel iets kleins mee te brengen, als een ballon of een pen. Echt maar iets kleins,   juist omdat het feest is voor iedereen, vind ik.   Lege kruidenpotjes zijn ook leuk, daarmee kunnen ze "keukentje spelen".

Groetjes van mamarijke
 
Hoi,

Mijn dochter was bijna 2 toen de baby kwam. Mijn moeder en zus hadden naast een kraammand voor de baby ook een kraammand met kadootjes voor haar gemaakt. Dat vond ze echt super! Iedere dag (nouja 10 dagen lang dan) een kado. Daarna had ze er wel weer genoeg gekregen en vond ze het niet erg als visite kwam en zij kreeg niets.

gr. Anne
 
Bij mij nam de visite wel een cadeautje mee voor mijn dochtertje. Eigenlijk vrijwel iedereen had ook aan haar gedacht! Echt heel lief! Dat maakt de komst van haar broertje natuurlijk alleen maar leuker! ;-)
 
Hallo mama van Jesse,

Ik ben moeder van Mike (08-11-04) en Brian (25-07-07).
Ik snap je vraag volkomen en wij zaten toendertijd met dezelfde vraag. Mike was jaar
2 jaar en 8 mnd toen Brian werd geboren en ik had een aantal kleine cadeautjes in huis gehaald, varierend van een voorleesboek, sokken, een auto etc en één groot kado nl een hijskraan  (geeneens duur bij de  Lidl gekocht), maar tot onze verrassing hadden een heleboel mensen ook aan Mike gedacht.  Uiteraard volgens hun eigen zeggen  voor hem is het toch ook  feest.
Niet alleen de opa ´s en oma ´s hadden een kleinigheidje ook oom ´s en tantes, vrienden en buren ongekend leuk.  
Ik hoop dat  de mensen in jouw omgeving dezelfde insteek hebben en je zoon ook een kleinigheidje geven.
Een kleine tip vanaf mijn kant  heb voor de zekerheid zelf wat  kadootjes in huis.

Succes
Achnita  
 
Terug
Bovenaan