vraagje?

Hallo

Ik heb even een vraagje?
Hoe lang duurde het bij jullie voordat het vruchtje er uit kwam na een mk.
Ik was 10 weken zwanger en sinds vrijdag is het echt mis.

Groetjes simone

Hoi Simone,

Ten eerste wil ik je sterkte wensen, ik weet wat het is, ik heb al 2 miskramen gehad. Bij de eerste keer kreeg ik 21 oktober te horen dat het mis was, het vruchtje verloor ik op 2 november. De 2e keer had ik met
12 weken wat bloedverlies, mocht gelijk naar de verloskundige, bleek het vruchtje met 8 weken al gestopt te zijn met groeien. Ben toen 2 dagen daarna gecurreteerd. Zoals je leest, het kan wel even duren voordat je het vruchtje verliest, je kunt dus ook kiezen voor curretage! Heel veel succes en sterkte!

Hoi Simone,

Bij mij zijn de bloedingen op zondag begonnen en ben ik op donderdag het vruchtje verloren. Ik zou die maandag worden gecurreteerd maar heb dus een natuurlijke miskraam gekregen. Ik wens je heel veel sterkte.

Hoi Simone,

Bij mij duurde het 2 en halve week. Maar het was al 3 weken niet meer in leven toen ik er achter kwam. Dus eigenlijk in totaal bijna 6 weken.
Heel veel sterkte!

Ik kreeg met 12 weken te horen dat het vruchtje er met 8 weken mee gestopt was. In week 15 ben ik gecurriteerd. Mijn lichaam heeft dus 7 weken de tijd gehad om het op de natuurlijke weg te doen, maar er gebeurde dus helemaal niets.

Heel veel sterkte toegewenst en groetjes Anna

Hoi simone

bij mij waren eerst de zwangerschapsverschijnselen ineens weg, toen kreeg ik een(bruinige)bloeding, mocht direct bij een gyn(op vrijdag5 maart j.l ) langs kreeg een echo.op de echo zagen we een hartje kloppen ook paste de groote van het vruchtje bij het aantal weken zwangerschap,maar de gyn vond wel dat er te weinig vruchtwater bij zat, dinsdags mocht ik weer voor een echo bij mijn eigen gyn weer zagen we het hartje kloppen, maar mijn gyn zei dat dit een miskraam was.op 16 maart bleek het hartje te zijn gestopt.
het duurde nog tot 22maart voor het vruchtje daadwerkelijk loskwam, thuis om half vijf in de ochtend.
ik ving het op en de gyn heeft het voor onderzoek weggestuurd ,het bleek helemaal goed van opbouw te zijn geweest,er is geen reden om niet weer te proberen en daar zijn we alweer snel mee begonnen.

het gaat met mij heel erg goed ik voel me weer toppie, erg positief.
heel veel sterkte en ik hoop dat het met jouw ook snel weer goed zal gaan.

liefs van jeanette

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik laten weten dat ik het verschrikkelijk vind wat iedereen moet doormaken! Zelf kreeg ik vandaag mijn eerste echo. Ik hoopte dat ik negen weken zwanger zou zijn, maar het zou ook een paar dagen minder kunnen zijn. Op de echo zagen we meteen dat het hartje niet klopte. Ik was wel precies negen weken zwanger en waarschijnlijk is het hartje er vanochtend pas mee gestopt, vlak voor de echo. Dit is miskraam nummer vier (twee bij 7 weken, een bij 12 weken en nu dus bij 9 weken). Gelukkig hebben we wel een gezonde zoon van bijna twee jaar en daar zijn we ontzettend dankbaar voor. Vóór dat ik zwanger was van hem had ik al een miskraam gehad en na hem dus ook drie. We zijn nu al meer dan een jaar bezig voor een tweede kindje, maar het geluk lacht ons niet bepaald toe wat dat betreft. Het is niet alleen een aanslag op je lichaam en geest, maar ook op je relatie, want de afgelopen tijd heeft alles alleen maar in het teken gestaan van een tweede kindje krijgen en dat ging alleen maar gepaard met veel verdriet.

De vorige keer ben ik gecuretteerd, omdat het kindje al ruim 3 weken was overleden en nog in mijn buik zat, maar ook nu willen we weer zo snel mogelijk een curettage laten doen. Morgen ga ik weer naar het ziekenhuis om alles in gang te zetten en dan hoop ik dat het snel achter de rug is. Het is zo oneerlijk dat we wéér afscheid moeten nemen van een kindje. Ik had ons zoontje zo graag een broertje of zusje willen geven, maar het lijkt er steeds meer op dat hij een heel groot wonder is. We vragen ons bijna af hoe het mogelijk is dat hij wel geboren is.

Voorlopig houden we er nu even mee op. Het komende jaar gaan we ons er even niet mee bezighouden. Mocht ik toevallig wel zwanger raken, oké, maar anders gaan we het over een jaartje nog één allerlaatste keer proberen. Als het dan nóg niet lukt, lijkt me dat een duidelijke boodschap.

Ik vind het nu heel spannend allemaal, maar ook onwerkelijk. Ik heb een beetje buikpijn, maar ik kan me niet voorstellen dat de miskraam al zo snel zal doorzetten. Het is tenslotte nog geen 24 uur geleden misgegaan...

Hoe gaan jullie om met meerdere miskramen en hoe weet je wanneer het genoeg is geweest en je beter kunt stoppen? Ik vind dat heel moeilijk en ben toch bang dat ik later spijt krijg dat we niet "harder" hebben geprobeerd. Van de andere kant moet het niet ten koste gaan van alles...

Groetjes van Sacha

Terug
Bovenaan