Vraagje!

A

Anoniem

Guest
Hallowa meiden,

Ik heb effe een vraagje...
Senna heeft soms van die driftbuien....
En dan gaat ze heel zeurderig doen...Ook aan tafel dan word ze helemaal gek als ze haar vlees of eten niet krijgt...
Hebben jullie kindjes dat ook?....
En wat doe je eraan?....Want ik vind het wel gezellig als ze gewoon mee eet...
Maar de hele tijd dat gezeur word ik gek van!!
Ik kan bijna zelf niet eten!!

Jullie advies?

Groetjes Jacqie

wat ik meestal doe is elise zelf laten eten tis niet allemaal even netjes maar scheelt een hoop gemopper aan tafel

veel succes saskia

Wij geven Tijs om de beurt hapjes. Wij zitten tegenover elkaar en Tijs zit aan de kop van de tafel ertussen in. Zo hebben we allemaal tegelijk ons eten op. Werkt goed hier.

Groetjes,
mv Tijs

Hai,
Thomas eet bijna nooit gelijk met ons. Dat is ook geen doen. Dus hij krijgt als eerst zijn eten en dat moeten we eigenlijk zo snel mogelijk doen want anders wil hij uit zijn kinderstoel en dan ........................................... is het schreeuwen en gillen en huilen. hahaha. Soms draaien we wel eens de kinderstoel om als hij weer driftig is. Dat wil nog weleens helpen. Verder is het een schat van een jongen hoor heel vrolijk maar als hij de kinderstoel in moet en als hij daar geen zin in heeft dan is het feest hier haha

Liefs Esther

Driftbuien tijdens het eten hebben we hier (nog) niet. Wel belandt bijna de hele boterham op de grond...grrr.
Ik besteed er maar zo weinig mogelijk aandacht aan, laat Julian in de stoel zitten totdat ik alles heb opgeruimd/opgedweild (zodat hij ziet wat de consequentie is) en ga dan weer over tot de orde van de dag. Ik weet niet of dit een pedagogisch verantwoorde aanpak is, maar voor mezelf werkt het wel het best!

Succes!
Ellen mv Julian

Zow dat gaat snel haha!
Jullie zijn actief!

Maaruhmz jaa....

Ik heb al geprobeerd dat ze dus zelf eet....Maar dan beland alles op de grond...
En dan gilt/zeurd ze het nog bij elkaar...
Zo erg dat ik mijn man dan af en toe niet kan horen!

We doen het nu dus ook.....Ik eerst een hapje...Dan zij...en zo eten we in de avond.....Maar het is bij haar zowat hap/slik weg....En dan moet ik mijn vlees bijweize van nog sneiden.....

Het is dus een beetje hopeloos hahaha :)

En ik zie mezelf niet ....Eerst haar eten geven...en daarna ik pas in m'n eentje ofzo.....Dat vind ik totaal niet gezellig!

Tijs is ook erg ongeduldig. Wij hebben langzaamaan de tijd tussen de hapjes wat opgerekt. HIj heeft er nu minder moeite mee om op een hap te wachten. En kreeg ie zijn toetje niet gelijk nadat hij zijn laatste hap binnen had was het krijsen. Nu wacht hij rustig af, want hij weet dat hij zijn toetje toch wel krijgt. Probeer dus geduld te hebben en de tijd tussen de hapjes rustig aan op te bouwen.

Groetjes,
mv Tijs

Misschien een tip om haar en half bordje al vooraf te geven.
Dan zelf te gaan eten en haar hapjes toe te stoppen?
De ergste honger is dan voorbij en je hebt zelf ook wat meer tijd om te eten.
Het is maar een tip hoor.

Terug
Bovenaan