vraagje.......

Tess heeft sinds maandag verhoging en vanaf dinsdagmiddag koorts (tussen de 39 en de 40,5 ).......hoelang mogen die kleintjes koorts hebben (omdat het nu 4 dagen is)
Buiten een beetje snotteren zou ik zo niet kunnen bedenken waar het weg komt.

Ik zit een beetje te twijfelen of ik morgen even langs de huisarts moet we gaan namelijk wel een lang weekend in.

Dus dames wat zouden jullie doen????????????????
Liefs sandra

Hoi,

Ik zou gewoon morgen even gaan. Zeker gezien het lange weekend. Misschien is het voor niks, maar dan weet je dat tenminste. Dan ga je met een geruster gevoel het weekeinde in. Onze huisarts zegt altijd dat een jong kind na 3/4 dagen hoge koorts (boven 39) even gezien moet worden. Zeker als het weekend eraan komt.

Beterschap!
Groetjes, Cathy

Hoi hoi,

Morgen idd even de ha bellen, maar als je het nu of vannacht niet vertrouwd, gewoon de ha-post bellen hoor, daar zijn ze voor!

Heel veel sterkte en geef de kleine maar een dikke knuf vanons!

Groetjes, Marieke

Hoi Sandra
Gewoon morgen even de ha bellen. Een kind dat langer dan 3 dgn koorts heeft moet je even naar de dokter! Mijn zusje is namelijk doktersass. en zei zegt dat altijd.
Succes met je meisje!
Liefs Esther

Ik hen zo'n vaag vermoeden. Tygo had in September van vorig jaar ook ineens een aantal dagen hoge koorts zonder aanleiding. Hij was wel een beetje hangerig, maar niet echt heel ziek ofzo. Naar de HA geweest en die zag niks vreemds op een lichte oor-ontsteking na. 5 dagen later was de koorts ineens verdwenen en zag hij helemaal bont van de vlekjes. Het was de zesde ziekte.

Een collega van miij heeft een dochtertje van bijna 2 en die had twee weken geleden ook ineens flinke koorts. Maar ze wilde wel eten, drinken, spelen en dergelijke. Ook een aantal dagen koorts gehad, toen weg en verschenen er vlekjes over het hele lijfje. Zesde ziekte dus.

Toen ik je verhaaltje las, kwam dat als eerste bij mij naar boven.

Advies: toch maar even de HA bellen, want je weet natuurlijk nooit zeker.
Heel veel beterschap met je meissie
Groetjes happyM

nou vanmorgen even naar de huisarts geweest. ze had namelijk vanmorgen al 39.5.

Ze heeft haar van top tot teen onderzocht en ze kan niets vinden. Ook zij dacht aan de 5e of 6e ziekte. Als dat zo is dan zouden vandaag of morgen de vlekjes moeten komen. Blijft ze koorts houden dan moeten we dinsdag weer komen. Even afwachten dus.

Liefs sandra en een hangerige Tess

Terug
Bovenaan