vraagje????????????

Tess klaagt al een weekje over buikpijn, niet de hele dag maar toch wel zo'n twee keer per dag. Ze huilt dan ook echt en komt helemaal tegen me aan liggen.
Ze heeft geen koorts, poept goed en is niet ziek dus daar ligt het niet aan.

Het zit me niet helemaal lekker dus ik zat eraan te denken om morgen de huisarts even te bellen.Wat zouden jullie doen.

Liefs sandra

Volgens mij kan een keertje na laten kijken
geen kwaad.
Ik zou wel even kijken wanneer ze last heeft
vlak na het eten of vlak voordat moet poepen of
zomaar ineens.
Mss dat een huisarts daar ook naar gaat vragen.

groetjes
Bianca mv Lorenzo.

het is zomaar ineens...net werd ze ook wakker terwijl ze al een uur sliep. Ik hoor haar heel hard huilen en auw auw roepen en dan kom ik bij haar en dan ligt ze met haar beentjes opgetrokken. Na een poosje trekt de pijn blijkbaar weg en gaat ze weer rustig verder slapen.

Julian heeft de afgelopen 2 weken ook regelmatig aan gegeven dat hij buikpijn had. En dan weer hoofdpijn. En oorpijn.
Hij is ook echt ziek geweest, maar de periode er omheen dat hij zei dat hij pijn had duurde wat langer. Ik denk dat hij gewoon nog niet lekker in zijn vel zat. Pas vandaag voor het eerst weer een echt vrolijke en "pijnloze"Julian.

Vooral met buikpijn vind ik het lastig; de buik is toch een soort verzamelplaats voor kindjes om aan te geven dat ze ergens pijn (of ongemak) hebben. Ook bang zijn kan bijvoorbeeld worden weergegeven als buikpijn. Voor mij zijn de graadmeters: aanhoudende/hoge koorts en het gedrag van het kind.
Maar ga vooral op je moedergevoel af, dat is de beste raadgever!

Beterschap!
Ellen mv Julian

Noa klaagt ook regelmatig over buikpijn maar vertoont verder geen vershcijnselen van pijn dus dat zal wel nix zijn. Maar in jouw geval zal ik wel even naar de huisarts gaan. Grote kans dat hij nix doet want ik ben zelf ook 10x naar de ha geweest met buikpijn en dan kijken ze je echt aan van ..ja?
Misschien een advies: geen melkprodukten? Dat heeft bij mij wel geholpen!!

gr
Marielle

Hoi,

Dat had mijn Tess een half jaar geleden ook. Waarschijnlijk grote spanning op de blaas (ophouden van plas). Er was ook geen pijl op te trekken. De dokter heeft even gevoeld en zag duidelijk waar het pijn deed. Urine is toen nagekeken maar geen blaasontsteking. Het was waarschijnlijk gewoon het begin van het zindelijk worden en daardoor hield ze haar plas echt op. Maar of dat het echt was??? We zullen het nooit weten.

Ook Tess begon soms gewoon te huilen uit het niets en kromp in elkaar.

Ik zou het dus even na laten kijken en neem meteen urine mee dan kunnen ze die ook meteen checken.

Succes met het kleine meiske.

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan