vraagje..

Hoi meiden,

Mijn neefje van 2,5 jr. heeft een klein probleempje en omdat er toch ook hier dames zijn met wat oudere kindjes dacht ik ik gooi het hier ff op tafel...

Hij durft niet te poepen, tenminste dat denken we... als hij de drang krijgt dan gaat hij huilen. Hij poept nu ongeveer 1x inde 4 dagen en daar heeft hij veel last van. Zo erg ook dat hij nu dus veel minder eet (en hij is al zo mager, laatst ook nog ziek geweest). Zijn moeder geeft hem al laxo diksap en  deze kleine druif weigert ook nog fruit te eten enzo...

Heeft iemand een gouden tip voor dit lieve ventje????

liefs Ilone

Bij zoiets zou ik toch zeggen: Naar de dokter met het mannetje....

Het is niet echt slim om heel veel zelf te gaan rommelen met dit soort klachten. Als normale huis tuin en keukenmiddelen niet helpen (laxo, vezels eten) word het al lastig.

Op de bieb zijn er boekjes over poepen. Misschien als dat voorgelezen word, hij het allemaal niet zo eng meer vind?

Mijn oudste eet ook niet zo graag fruit. Ik verstop dat nu in een vruchtenshake. Banaan effe in de vriezer leggen (eerst schillen) en pureren met bijv een sinaasappel, een peer, aardbeien, frambozen. Beetje yoghurt erbij kan, en evt wat honing, of scheutje siroop. Hij heeft dan binnen wat hij dagelijks nodig heeft, en hij vind het heerlijk.

Zo verstop ik trouwens ook mijn groenten in de saus voor lasagna. Leve de staafmixer!!

Ik heb maar 1 advies en dta is naar de huisarts.

Levi had in de periode dat ik bv heb gegeven ook maar 1 x in de week een poepbroek maar dat kan met bv omdat ze dan alles eruit gebruiken. Maar hij had geen problemen om te poepen. Toen ikmet 10 maanden stopte met de bv begon de ellende, veelbuikpijn een ookniet kunnen poepen en als hij poepte was het zo hard dat het allemaal ging bloeden.
Ik heb van de huisarts forlax gekregen wat het poepen makkelijker maakt maar waar de darmen niet "lui" van worden. De kinderarts heeft de dosis zelfs verdubbeld en hij moet het zeker een paar jaar gebruiken. De kinderarts vertlede ook dat als we dat niet deden het de zindelijkheid in de weg kan gaan staan omdat het allemaal met pijn gepaard gaat.

Ikzou dus zeker naarde huisarts gaan.

groetjes chimene

hoi, ook ik zou even langs de huisarts gaan, als inderdaad de rest niet werkt, zou hij het alleen maar als meer onprettig gaan ervaren. Je zit eigenlijk in een soort cirkel, misschien dat hij wat bang was om te poepen en door niet te gaan poepen ontstaat obstipatie, dit kan heel pijnlijk zijn, wat hem nog meer beangstigt, want tja iedereen kan wel zeggen dat je moet poepen en dat het niet eng  is, maar als het hartstikke pijn doet dan wil niemand dat!
Misschien dat hij iets laxerends krijgt waardoor hij makkelijker naar de wc kan, dan is het nog de kunst om de wc leuk te maken, misschien een boekje erbij, een mooie wc-bril of potje, zodat hij de angst kwijt raakt.
groetjes ta

Terug
Bovenaan