vraagje...

hoi allemaal.

mischien hele rare vraag maar weet me op het moment geen raad meer.
heeft er iemand ervaring mee of kent iemand die het ook heeft meegemaakt.

wij zijn per 7 febr. op straat gezet omdat de woning gesloopt zou worden en omdat we via antikraak huurde geen rechten dus. en dus ook geen andere woning.
onverwachts maar welkom zwanger geworden (nu inmiddels 19 weken en 5 dagen)maar  nu staan we letterlijk op straat en er is geen een instantie die iets voor ons kan doen. dus we moeten maar zien waar we slapen.gelukkig kunnen we op een zolder etage slapen bij mensen maar ideaal is het niet met die buik die maar groeit en groeit. ook een kinderkamer kunnen we nog niet plaatsen. in plaats van genieten komt er veel stress bij kijken. en maar zorgen dat je rustig blijft.

weten jullie mischien een oplossing?

groetjes sandra

Helaas weet ik zo ook geen passende woonruimte voor jullie, maar vertel het vooral aan veel mensen!!! Op de één of andere manier komt er dan altijd iets boven drijven, via een vage kennis, een bekende van een vriend, wat voor jullie gemaakt lijkt! Waar in de buurt zoek je wat? Dat is misschien nog wel handig om hier te vermelden. Je weet maar nooit wie er waar connecties heeft!

Heel veel succes!

Kaskes

het is noodzakelijk dat we in helmond blijven i.v.m. het werk v mijn vriend. En idd we zeggen het tegen iedereen en hopen ook snel dat er iets komt.
toch bedankt
groetjes sandra

jeetje meid wat vervelend allemaal voor jullie
kunnen jullie niet iets huren daar in de buurt?
wij gaan namelijk ook verhuizen, hopen we teminste en dan ga ik ook mijn huis verhuren..
ik woon alleen in amsterdam anders had je mijn huis wel mogen huren als ik eruit zou gaan
hopelijk vinden jullie snel een oplossing

xx

hoi,

wat een vervelende situatie meid,
ik zou eerst een uitzoeken hoeveel verschillende wooncorperaties er zijn in helmond en je zo spoedig mogelijk inschrijven. wellicht is er een urgentie verklaring mogenlijk in jullie situatie lijkt me dat haast vanzelf sprekend. Verder zijn er wellicht particuliere huurwoningen beschikbaar.   Ga in ieder geval actief op zoek, want je kan echt niet langer wachten lijkt mij.

ook zou ik verder kijken als helmond zelf, de omringende gebieden lijken mij niet overbodig. ookal werkt je vriend in helmond, ik neem aan dat ie kan fietsen. anders openbaar vervoer ofzo.

Ik kan wel zeggen niet te veel stressen, maar snap dat het ongeacht een druk mee geeft. Wat ik echter niet snap ik dat je uberhoupt in een kraak/sloop woning hebt gewoont en niet eerder op zoek bent gegaan naar een andere woning toen je zwanger bleek te zijn. maargoed das achteraf altijd makkelijk praten.

Ik hoop voor je kleine dat jullie snel wat vinden.
succes.

gr. Bambi

wij staan al vanaf vorig jaar september ingeschreven,omdat we toen gedwongen antikraak moesten gaan wonen. wij zijn natuurlijk meteen gaan zoeken naar een vaste huurwoning, maar omdat er zoveel gesloopt wordt is er een enorm huurwoningen tekort onstaan. ook word er sins vorig jaar geen urgentie mee gegeven bij 3 van de 4 wooningorganisaties. de ene die dat wel geeft geeft alleen urgentie als je psygisch ( sorry voor de spelfouten) niet in orde bent of een lichamelijke beperking hebt. en een zwangerschap is een gezonde ziekte zeggen ze dan.
verder zijn we particulier bezig maar ook daar lopen we elke keer tegen veel te hoge huur prijzen of komen we niet eens in aanmerking om in te schrijven.

wat we nu gaan doen is bij de gemeente een starterslening aan vragen en hopen dat de hypotheek dan genoeg is om hier in helmond toch een huis te kopen al ben ik zo bang voor de kosten die gaan komen met een huis kopen. maar anders zit er denk ik geen oplossing meer in de trukkendoos.

overal word je afgewezen en nergens krijgen we hulp, want alles loopt op rolletjes alleen dat we geen huis hebben. dat is een antwoord wat ik nu zo vaak heb gehoort dat we nu besloten hebben om te kopen.
mischien levert dat snel een woning op .
ik hou jullie op de hoogte.
en lief dat jullie meedenken.
groetjes sandra en namens eddy

Terug
Bovenaan