vraagje,,

hoi..

ik ben nu in mijn 22ste week.. en voel het kindje af en toe wel schoppen maar niet heel vaak.. is dat normaal? want ik hoor een vriendin van mij (zij is 19 wkn) zij voelt haar kindje heel veel...

hoe is dat bij jullie?

x zita

Hoi Zita.

Het is niet raar hoor dat jij het minder voelt dan een ander. Sommige hebben bij 22 weken nog niets gevoeld, dus beter iets... dan niets! Maar het kan aan alles liggen: hoe de placenta ligt, hoe je buik- en vetspieren zitten, en de 1 is nu eenmaal meer bewegelijk als de ander.
Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn dochter ook niet zo heel veel, maar dat lag aan de ligging van mijn placenta. Ik vond het wel prima, want af en toe hoorde ik ook van vrouwen dat ze wel eens wakker werden gehouden door hun bewegelijke wurm.

Nu ben ik van de tweede zwanger en die voel ik nu al veel meer dan mijn dochter. Vind dit ook heel erg leuk, maar ben wel benieuwd hoe beweeglijk het straks echt gaat worden. We gaan het zien.

Geniet gewoon lekker van je zwangerschap...

Groetjes Mamajo (20+3 wkn zwanger van beeb 2)

Hey Zita!

Bij mij verschil het, ik kan wel zeggen dat ik af en toe echte schopjes voel, maar niet iedere dag. Soms zijn het ook nog meer plopjes of een 'vlindertje' dus ik denk wel dat het normaal is.
Op mn beide echo's zag ik mn baby heel druk doen, en daar voelde ik niks van dus ik denk niet dat het iets zegt hoor. Zelfs tijdens de echo zij die vrouw dat ze tegen haar duim schopjes voelde en daar voelde ik zelfs niks van!!!

Ik zou me dus niet druk maken!!

xxx Mara (21 weken)

Ik kreeg bij mijn eerste echo te horen dat mijn placenta achter ligt en dat de kans om bewegingen te merken groter zouden zijn - en ik ben inderdaad niet teleurgesteld.....
Al sinds week 16 merk ik wat gebeuren en sinds 2 of  weken kan ik en mijn man ook van buiten die kleine voelen. Het is absoluut leuk - maar het kan ook te veel zijn: ik heb merdere keren mee gemaakt dat ik bijna slaap - en dan begint die kleine met kickboxing (of zoiets). Dan is het niet  makkelijk om in slaap te vallen. En het beloofd ook wat voor de komende maanden ben ik bang.....

Mor 74 - 22wk +2

Volgens mij is het niet vreemd hoor, dat je nog niets voelt. Het ligt inderdaad aan zo veel verschillende dingen. Geen zorgen makn dus. Ik voel de kleine wel als ik zelf rustig lig, maar verder niet. de placenta ligt deze keer aan de voorkant en dat is een goed stootkussen!

Anne

Hoi Zita,

Ik ben nu 21 weken en 2 dagen en ik heb onze kleine uk nog helemaal niet gevoeld. Mijn placenta ligt voor en daarom kan het elk moment gaan gebeuren. Alles is wel goed met de baby, groeit goed en is erg bewegelijk op de echo's. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik mijn zoontje al met 17 weken, dus dat is effe wat anders. Dus ik zou me er niet zo druk om maken dat je de baby niet zo vaak voelt.

Groetjes Lia

Terug
Bovenaan