Vraagje!

A

Anoniem

Guest
Hey dames,

Ik heb eigenlijk ( vind ik dan ) een dom vraagje maare hoe bereken je je cyclus ook alweer vanaf menstruatie of laatste dag van HELP!!!
We willen er weer voor gaan dus ik ben ff aan het rekenen wanneer ik ongeveer mijn eisprong zou hebben dus...

Noa is alweer 14 maanden en willen een niet al te groot leeftijds verschil hebben straks.

Thanx!!!

Groetjes Chantal.

Hoi Chantal,

Volgens mij is het de eerste dag van je laatste menstruatie.

Die datum moet je ook altijd bij de vk opgeven.

Gr Lique

ik dacht juist eigenlijk dat je het vruchtbaarst was een week voor je menstruatie.
omdat het eitje dan los aan het laten is, en dus makkelijker bevrucht wordt.
een week of dag na je mensturatie klinkt niet echt logiscvh vind ik, want dan ben je net je eitje kwijt.
moet zeggen dat ik me hier nooit echt mee bezig heb gehouden hahaha.
maar dit is wat ik geloof ik geleerd heb op school, als ik het altijd goed begrepen heb.

bel anders even je dokter of een vk, die weten daar wel een antwoord op :)

liefs, do

De eerste dag van je nieuwe cyclus is de eerste dag van je menstruatie. Bij een cyclus van 28 dagen heb je na 14 dagen je eisprong en ben je rond de 14 dagen het meest vruchtbaar. Als je het heel zeker wil weten kan je natuurlijk ook ovulatietesten halen bij de drogist.

Hoi Chantal,
jij bent ook een mama van een Noa!Zo heet mijn oudste dochter ook (7)!!
Je moet gaan rekenen vanaf de dag dat je ongesteld word.Dat is dag 1.
En inderdaad, zoals hierboven al staat, rond dag 14 (bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen) heb je je eisprong.
Ik heb mijn eisprong altijd heel laat, rond de 23e dag, en uiteindelijk duurt mijn cyclus vaak zo'n 35 dagen...
Anders zou je een paar maandjes/cyclussen van die ovulatietestjes kunnen gebruiken.Weet je wanneer je vruchtbaar bent en heb je meteen weer een indicatie hoe je cyclus loopt.
Succes!!!Spannend weer zeg,een kindje!!!
Groetjes Roos.

kijk op www.babybrabbel.org en daar kan je het precies volgen ;)

je schijnt het trouwens ook bij te kunnen houden met een termomether.
elke dag je temp opnemen (zelfde tijdstip) als je je eisprong hebt, is je temp iets hoger.

liefs, do

oh oh,

Volgens mij sliep ik toen ik het berichtje tikte.

maar het is iid 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie.

Sorry

Terug
Bovenaan