vraagje?

hoi,

ik heb een vraagje. ik ben nu 8 weken zwanger en heb soms flink last van mijn bekken/heupen. zitten en lopen is soms erg pijnlijk en gaat dan erg moeizaam. als ik dan  2 paracetamol neem zakt de pijn iets af maar ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk medicijnen gebruiken.nu heb ik gehoord dat er bekkenbanden zijn. ik weet dat je zo'n band niet altijd moet dragen, want dan maak je je spieren lui. maar het lijkt me zeer prettig als ik veel pijn heb aan de bekken/heupen. vooral ook omdat ik over 2 weken 3,5 week op vakantie ga. heeft iemand ervaring met deze bekkenbanden of andere tips voor mij?

groetjes afke

Hai Afke,

Ik heb de laatste maanden van mijn vorige zwangerschap ook een bekkenband gedragen. Vond dat heel fijn, het ondersteund echt.
Je moet hem natuurlijk niet constant dragen maar als je een stuk gaat lopen (bijv op vakantie) kan het heel verlichtend werken!
alleen als je hem constant zou dragen werkt het verslappend denk ik, maar op zware momenten is het een prima ondersteuning.
Eens langs de fysio gaan is ook slim! Die heeft mij veel goede tips gegeven, bijv stapje voor stapje (ene voet naast de andere zetten) als je traploopt etc.
Je koopt de band trouwens bij de thuiszorgwinkel!

Succes!

Groetjes, Stans

quote: Stans24 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2008 14:30:18'));

Hai Afke,

Ik heb de laatste maanden van mijn vorige zwangerschap ook een bekkenband gedragen. Vond dat heel fijn, het ondersteund echt.
Je moet hem natuurlijk niet constant dragen maar als je een stuk gaat lopen (bijv op vakantie) kan het heel verlichtend werken!
alleen als je hem constant zou dragen werkt het verslappend denk ik, maar op zware momenten is het een prima ondersteuning.
Eens langs de fysio gaan is ook slim! Die heeft mij veel goede tips gegeven, bijv stapje voor stapje (ene voet naast de andere zetten) als je traploopt etc.
Je koopt de band trouwens bij de thuiszorgwinkel!

Succes!

Groetjes, Stans

Hihi mijn schoonzusje zei precies hetzelfde

Groetjes Ilona en succes ermee

Hoi Afke,

In mijn eerste zwangerschap heb ik daar ook verschrikkelijk veel last van gehad. Mijn lichaam reageerde eigenlijk zo goed op mijn zwangerschap waardoor alles al bij de derde maand week werd. positief voor je bevalling, maar erg rot voor je zwangerschap.

Ik heb pas in de zesde maand de buikband gebruikt (prenatal). Ik liep wel al in het begin bij mensediek. Zij heeft me goed door de zwangeschap geholpen door tips en oefeningen te geven die op dat moment bij mijn lijf pasten. Ik  gebruikte de band ook alleen maar bij noodgevallen. (als ik een trouwerij of een feestje had ofzo) Je hebt er namelijk meer aan om je spieren te ontwikkelen om het allemaal een beetje op te vangen...

Dus mijn advies bel een mensediek therapeut, en leg je probleem voor.

Succes...

x

pamma

Terug
Bovenaan