Vraagje

Hallo dames

Alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, inmiddels is het gezelliger en drukker geworden, het begind allemaal al zo echt te worden,
Ik ben in verwachting van onze 1e kindje uitgerekend op 19 dec,
en ik had eigenlijk een klein vraagje?
Of de kleine nu al in de goede houding moet liggen, bij ons is het namelijk zo dat ze al een aantal weekjes dwars ligt, en heel erg actief hebben meerdere vrouwen dit ook,? ik hoop dat ons meissie wel in de loop de laaste weken gaat draaien moet ik me zorgen maken of kan het allemaal nog? en ik wens iedereen heel veel sterkte met de laatste weekjes geniet er nog lekker van

Groetjes Kimberly

Hoi Kimberly,
Volgens mij kan het nog gewoon draaien, al is het wel jouw eerste dus is het allemaal nog wat krapper. Ik zou me er nu nog niet te druk om maken wanneer moet je weer naar de vlk?
gr. Janneke

hallo kim, je hoeft je egt geen zorgen te maken, ze zeggen dat vooral bij eerste kindjes, ze nog kunnen draaien tot 34 weken.
het komt zelfs voor dat ze een uur voor de bevalling nog ff lekker gaan draaien, dit schijnt behoorlijk veel pijn te doen, maarja dan ligt hij/zij in elk geval goed.

het kan dus altijd nog, succes verder
groetjes milou

Hoi Kimberley,

Ik ben van het septemberforum en inmiddels bevallen. Bij mij heeft onze zoon ook de hele zwangerschap dwars gelegen. Bij 37 weken ben ik doorgestuurd naar de gyn en ben ik gelijk opgenomen in het ziekenhuis aangezien het complicaties zou geven als mijn vliezen zouden breken. Er is een draaipoging gedaan (waar overigens erg op tegen was, maar uiteindelijk was het niet heel erg pijnlijk) en gelukt, maar 2 dagen later lag hij weer in een stuit en toen heb ik een geplande keizersnee gekregen bij 38 weken. Dit is overigens ook mijn eerste kindje en ze hebben niet kunnen vinden wat de oorzaak van de dwars/stuitligging geweest. Alles was goed vanbinnen. Het enige was dat mijn placenta laag lag en waarschijnlijk voorkwam dat mijn kindje kon indalen. Hij vond het waarschijnlijk gewoon niet lekker liggen.

Dusss, maak je vooral geen zorgen. Tot 36 weken kan je kindje nog alle kanten op! En dan kunnen ze in het zh dus ook nog een draaipoging doen.

Succes!

Hallo,

Als het echt een probleem wordt/is (over een aantal weken): ik heb ergens anders op het forum ook al eens geschreven, maar een collega had een kindje in stuit liggen (1e) en was een keizersnee gepland. Zij is naar een zweverige masseuse gegaan, terwijl zij niet zweverig is. Die heeft gemasseerd en gevraagd aan het kindje te draaien. Dat is een paar dagen later gebeurd. Zij had een slagingspercentage van 75%, terwijl de medici er al geen heil meer in zagen. Het doet wel even zeer dat gedraai, maar als het helpt een keizersnee te voorkomen, dan is het misschien de moeite waard om naar zo iemand op zoek te gaan.

Ik zou je inderdaad op dit moment geen zorgen maken.

Groetjes,
Tamar

Terug
Bovenaan