vraagje

hoi dames,

ik heb een dochter van bijna 2 jaar en ben nu zwanger van de tweede.
nu is het zo dat als mijn dochter op de commode ligt dan gaat ze schoppen en krabben omdat ze niet wilt liggen.
ik spreek haar wel streng toe, maar nu is mijn vraag stel dat ze in mijn buik trapt kan dat dan kwaad.
ik probeer natuurlijk wel dat ze er niet intrapt, maar ja soms is dat niet te voorkomen.
ook als ze boven op me klimt (om te spelen) kan ze af en teo hard op mijn buik gaan zitten of met haar hoofdje tegen mijn buik aankomen.
kan dit kwaad? ik ben nu 9 weken.

Hoi,

Mijn zoontje van 4 is ook niet altijd voorzichtig. En mijn buik krijgt het ook regelmatig zwaar te verduren. Maar volgens mij zit je kindje nog zo goed verborgen dat het nu nog geen kwaad kan. Hoe dat later is weet ik eigenlijk niet. Dan moet je waarschijnlijk wel wat voorzichtiger zijn. Misschien als je dochter dan ook ziet dat je dikker wordt, dan kun je het ook uitleggen en dan zal ze er misschien rekening mee houden. (hoop ik dan he, hihi)

Hier zit ik met hetzelfde probleem, zoon van bijna 2 die het ook leuk vindt om te stoeien en niet stil te liggen op de commode!
Maar denk idd dat het ook geen kwaad kan, heb ook ergens gelezen dat je kindje erg goed beschermd zit. Maar afentoe schiet die gedachte ook door mijn hoofd hoor.

Hier heb ik ook een zoontje van net 2 die wel van een stoeipartij houdt! En ook schoppen op de commode kan hij heel goed! Hij weet dat het niet mag,want hij zegt ook echt "goppen mag niet,gang!' Hij weet het dus dondersgoed! Ik leid hem af met een boekje of iets dergelijks...Aankleedkussen ligt nu weer op de babymanier...
Na mijn buikoperatie in april wist hij dat mama een 'auw-buik' had en schopte hij ook niet!
Nu hebben we hem verteld dat er een baby in mama's buik zit en hopelijk dat ie dan niet meer zo hard schopt...
De baby zit nu nog veilig in een ruime ruimte en kan het nog geen kwaad! Al dat vruchtwater beschermt hem/haar wel,hoor...

Terug
Bovenaan